موقعیت شما در سایت:

زندگینامه ریچارد برانسون

زندگینامه ریچارد برانسون

0 نظر

0 لایک

739 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/04

نظرات نویسنده درمورد ریچارد 

ریچارد برانسون که شاید نامش به گوش علاقه مندان  به مدیریت و کارافرینی آشنا باشد از کسی حرف میزنیم که دوران تحصیلی خودرا در سن 16 سالگی رها کرده وپا به عرصه ی بازار کار گذاشته است، و به عنوان یکی از برجسته ترین ها چه در بعد کارافرینی و بعد خانوادگی و نشان  شوالیه را از دست ملکه انگلستان دریافت کرده. ریچارد شاید بهترین کارافرین دوران  نباشد، اما بی تردید یکی از محبوب ترین هاست. او جدای مشغله کاری زیاد به تفریحات خود بهای زیادی میدهد و جز یکی اصلی ترین کارهایی هست که باید همیشه  در برنامه اش باشد، و عجیب نیست که جز کارافرینان به نام است و علاقه خیلی هارا به سمت خود سوق داده است.

ریچارد برانسون کیست؟

ریچارد برانسون کارآفرین، مسافر فضایی، مستندساز، فعال اجتماعی و خیریه‌گر انگلیسی است. او در 18 ژوئیه 1950 در شهر بلک پول در انگلستان به دنیا آمد.

ریچارد برانسون کارآفرین و سرمایه گذار بزرگ و موفق بریتانیایی است که مجموعه شرکت های ویرجین را بنیانگذاری کرد. او سرمایه گذاری اول خود را در سن 16 سالگی و در مجله ای به نام دانش آموز کرده است.

ریچارد برانسون کار خود را از کجا شروع کرد؟

برانسون کار خود را با فروش موسیقی از طریق پست به دانشگاه شروع کرد. سپس با همکاری دوست خود، مایکل پارتنو، شرکت Virgin Records را تأسیس کرد.

ریچارد برانسون چگونه موفق شد؟

اصلی ترین موفقیت ریچارد برانسون به خاطر تاسیس و مدیریت گروه ویرجین می باشد و این شرکت تا به الان بالغ بر 400 زیرمجموعه در سراسر دنیا در اختیار دارد و نام او در سال 2012 در مجله ی فوربز، به عنوان چهارمین فرد ثروتمند انگلیس اعلام شده است.
برانسون با خلق شرکت‌های دیگری همچون Virgin Atlantic Airways، Virgin Mobile و Virgin Galactic به موفقیت‌های بزرگی دست یافت. همچنین او به عنوان یک فعال اجتماعی و خیریه‌گر نیز شناخته می‌شود.


 بیوگرافی ریچارد برانسونریچارد برانسون دوران ابتدایی خودرا در مدرسه ی اسکایتکلیف گذراند و پس از آن به مدرسه کلیف ویو هاوس رفت وبه تحصیل ادامه داد. و پس از آن به مدرسه غیر انتفاعی استو در باکینگ همشایر رفت و تا سن ۱۶ سالگی در آنجا مشغول به تحصیل بود. ولی از آن جایی که او به بیماری خوانش پریشی یا دیسلکسی دچار بود، که اثرات آن اختلال در روان خوانی و درک مطلب در فرد است؛ به همین خاطر در دوران تحصیلی خود مشکلات زیادی داشت. که در اواخر دوره تحصیلی اش، مدیر مدرسه به او گفته است با وجود این اختلال در آینده یا تبدیل به یک مجرم زندانی یا یک میلیونر خواهد شد.
 بیوگرافی ریچارد برانسونخوشبختانه والدینش با وجود این اختلال او را به خوبی درک کرده و مدام از او حمایت می کردند. لازمه بدانید که مادر ریچارد، خودش یک کارآفرین بود و کسب و کارهای کوچکی در زمینه ی ساخت جعبه های چوبی برای سطل های کاغذ باطله و دستمال کاغذی داشت. ریچارد برانسون در سال 1972 به همراه نیک پاول یک شرکت ضبط موسیقی برای خود راه انداختند. اولین ملکی که به عنوان اموال ویرجین رکوردز خریداری کردند، یک قطعه زمین در بخش های شمالی آکسفورد بود که استودیوی ضبط موسیقی را در آن جا تاسیس کردند. و درمدت زمان کمی شرکت ریچارد برانسون توانست به یکی از بزرگ ترین برند مستقل ضبط موسیقی در دنیا تبدیل شود.در نهایت گروه ویرجین به 35 کشور در سراسر جهان رسید، و نزدیک به 70000 کارمند که کارها را در بریتانیا، ایالات متحده، استرالیا، کانادا، آسیا، اروپا، آفریقای جنوبی و پیش تر از آن انجام می‌دادند. او به کسب و کار خود وسعت داد که شامل یک شرکت قطار، یک حفاظت از بازی‌های لوکس، یک شرکت تلفن همراه و یک شرکت گردشگری فضایی، Virgin Galactic می‌شود.
ارزش مجموع دارایی های ریچارد برانسون در سال 2013 طبق گفته مجلهٔ فوربز، برابر با ۴٫۶ میلیارد دلار بوده است و جز ثروتمندترین افراد جهان است.

ریچارد معتقد است کارافرین شدن اصلا کار آسانی نیست و افرادی که تصمیم می گیرند کارافرین شوند در اوایل راه شکست می خورند. و فقط افرادی موفق می شوند که ایده مثبتی دارند و می توانند زندگی بقیه را بهتر کنند.

روتین روزانه ریچارد برانسون کارآفرین موفق

برانسون صبح ها ساعت ۵ از خواب بیدار می شود و اعتقاد دارد که با زود بیدار شدن می تواند به انجام کارهای بیشتری در طول روز بپردازد. علاوه بر این می تواند وقت بیشتری را در کنار خانواده بگذراند و ورزش کند.  شاید گمان کنید وقت شناسی برای انسان موفقی مانند ریچارد برانسون الزامی نباشد و بتواند دقایقی تاخیر کند اما باور ریچارد این  است که چه قرار کاری داشته باشید چه پرواز، باید سر موقع به آنجا برسید. دارایی شما در کسب و کار، آبرو و اعتبارتان است پس در حفظ آن باید مجاهدت کنید.
برنامه روزانه ریچارد برانسونبرنامه روزانه ریچارد برانسون

خب همانطور که در قبل گفتیم، ریچارد با آنکه مدیریت چندین شرکت را برعهده داشته است، به هیچ وجه خود را درگیر جزئیات نمی کرد. همیشه زیرکانه کار می کرد. او می گوید: با ارزشترین کالایی که هرکس در اختیار دارد، زمان است. این همان راهبردی است که باعث شده در زمانی که همه تازه در حال خوردن صبحانه هستند، او در جلسات حضور پیدا کند. و به همین دلیل همکاران و مدیران برنامه وی، گاهی اوقات تا 2 صبح هم با او مشغول به کار بودند تا برنامه روزها و هفته های آاینده را بچینند. گاهی هم مجبور می شدند 7 صبح باز به سرکار برگردند.  

تفریحات ریچارد برانسون

ریچارد در ان هنگام تمرکز به روی کاربه تفریحات خود ارزش زیادی میداد. برانسون هر لحظه از زندگی اش در حال خوشی وسرگرمی است. تنها به دنبال پروژه هایی می رود که به او قدرت دهند. اما این رویکردش به شادمانی، به مشتریانش نیز انتقال داده می شود.

تفریحات ریچارد برانسونبه گفته ی ریچارد زندگی کوتاه است و بنابراین باید با لهو و لهب بگذرد. او می گوید من عاشق زندگی هستم. خوب وقتی شما عاشق زندگی کردن باشید دوست ندارید زود از دنیا بروید. او در جریان آزمایش هایی که با بالون انجام می داد حداقل تا حالا پنج دفعه به دریا افتاده و باهلیکوپتر جانش را نجات داده اند. یعنی با خوش شانسی زنده مانده است.

تفریحات باراک اوباما، ریاست ‌جمهوری سابق آمریکا درحال لذت و آموزش ورزش کایت سرفینگ به همراه ریچارد برانسون

تفریحات ریچارد برانسونیک هواپیمای موشکی کوچک، که ریچارد درسال 2004 بنیانگذاری کرد. او خود و پنج نفر دیگر را به لبه فضا برد و بازگشت و یک ساعت بعد، ریچارد روی صحنه آمد و رویداد را جشن گرفت. او گفت:همه چیز غیرواقعی بود. بعدا، در طی یک همایش خبری، آقای برانسون هنوز سرگردان بود. می گفت: من نمی دانم چه چیزی از دهان من بیرون می آید زیرا احساس می کنم هنوز در فضا هستم.


ثروت ریچارد برانسون چقدر است؟

ثروت ریچارد برانسون در سال 2021، به گفته فوربس، 3.8 میلیارد دلار بوده است.

خانه های لوکس ریچارد برانسون

خانه های ریچارد برانسونجزیره «مسکیتو» (moskito)، جمع کل جزیره ۱۲۵ هکتار است و کمتر از ۱۰ دقیقه با قایق تندرو از ویرجین گوردا در جزایر ویرجین بریتانیا مسافت دارد. از روزی که ریچارد برای اولین بار به جزیره «نکر» (Necker) درهمسایگی جزیره «مسکیتو» رفت، این جزیره را تحت نظر داشت. 

جزیره ی ریچارد برانسونبین این دو جزیره کمتر از ۴ کیلومتر مسافت است که توسط یک صخره مرجانی تماشایی پر از ماهی های استوایی از هم جدا شده اند.  ریچارد که اکنون ۷۲ سالش است، پیاپی از «نکر» تا «مسکیتو» در حال سیر و سیاحت است. او در سال ۲۰۰۶ که شنید قرار است هتلی در «مسکیتو» ساخته شود از این قضیه خوشش نیامد. اگر کسی قرار بود هتل یا هر چیز دیگری در این جزیره بسازد، او بود.

جزیره ی ریچارد برانسونبه این دلیل ریچارد به صاحب آن جزیره که در کنجی از آن زندگی می کرد و مرکز غواصی به نام دریک انکوریج را اداره می‌کرد، تماس پیدا کرد و کل جزیره را  ازاو خرید. این عهدنامه یک سال بعد بسته شد و به همین شیوه یکی از پروژه های شگفت اور او آغاز شد.

ویلای ریچارد برانسون                    ریچارد برانسون در ویلای فوق لوکس خود در جزیره نکر

تصاویری از پروژه های ساخته شده توسط ریچارد.

پروژه های ریچارد برانسونپروژه های ریچارد برانسون

کلکسیون ماشین های ریچارد یرانسون

اگر به اندازه کافی پرتلاش باشید که میلیاردر شوید، می توانید هر چیزی را که دلتان بخواهد بجز جاودانه ماندن بخرید. علاوه بر ملک های لوکس، جت‌های شخصی و قایق‌های تفریحی، بیشتر میلیاردرهای مشهور مانند رالف لورن، ایلان ماسک و بیل گیتس از مجموعه‌های اتومبیل‌های غبطه‌انگیز خود افتخارمی کنند.  ریچارد به خاطر علاقه اش به ماشین‌های سریع و ماجراجویی‌های پرسرعت مشهوراست و در گفتگوها و حضورهای جمعی از علاقه‌اش به ماشین‌ها صحبت می‌کرد.

ماشین های ریچارد برانسون

تعداد دقیق خودروهایی که ریچارد برانسون دارد، به صورت دقیق مشخص نیست، اما در اینجا وسایل حمل و نقل چشمگیری در داخل گاراژ خصوصی ریچارد وجود دارد.

ماشین های ریچارد برانسونرولز رویس، بنتلی و جگوار بهترین اتوموبیل های لوکس بریتانیا را نمایش داده است. اما افراد کمی درباره هامبر، یکی از پیشروهای این صنعت و یک برند دوست داشتنی در میان خانواده های سلطنتی و نخست وزیران در اواسط دهه 1900، می دانند. تنها یک درصد از وسایل نقلیه هامبر از زمانی که این برند منسوخ شده است، زنده مانده اند، که آنها را بسیار نایاب کرده است. ریچارد صاحب هامبر سوپر اسنایپ است، یک سالن چهار در که نمونه ای عالی از یک خودروی لوکس کلاسیک بریتانیایی است که بیشتر مردم هرگز آوازه آن را هم نشنیده اند. ریچارد برانسون یکی از صاحبان مشهور خودروهای هامبر مانند جولز هالند و کریس ایوانز است.

ماشین های ریچارد برانسونموریس مینور یک اتوموبیل جمع و جور است که توسط مبتکربریتانیایی موریس موتورز لیمیتد از سال 1948 تا 1971 فرآوری شد. این خودرو در روش های متفاوت بدنه فرآوری شد و به دلیل طراحی خاص، کاربردی و قابل اطمینان بودن، خودرویی دوست داشتنی در بریتانیا بود. امروزه به طور وسیعی به عنوان یک خودروی نمادین بریتانیایی بشمارمی رودریچارد در گفتگویی آشکار کرد که صاحب یک مدل 1968 از موریس مینور قدیمی است. مسلماً این یکی فخرفروش ترین اعضای کلکسیون اوست که دارای یک موتور چهار سیلندر است که فقط حدود 30 اسب بخار قدرت دارد.

ماشین های ریچارد برانسونFisker Automotive  اغلب رقیب تسلا در روزهای ابتدایی بازار اتومویل های الکتریکی محسوب می شد. در حالی که تسلا به یکی از موفق‌ترین شرکت‌های خودروهای الکتریکی در جهان تبدیل شده است، فیسکر اتوموتیو با مشکلات مالی و فرآوری دست و پنجه نرم کرد و در سال 2013 اعلام ورشکستگی کرده است. با وجود مشکلات مربوط به فرآوری و کنترل کیفیت، Fisker Karma  دارای طراحی شیک و  فضای داخلی لوکس و عادلانه با خصوصیات خبره و ماهرانه بود.

ماشین های ریچارد برانسونGibbs Aquada  یک وسیله نقلیه آبی خاکی دارای شتاب است که توسط Gibbs Sports Amphibians، یک شرکت انگلیسی متخصص در گسترش و فرآوری وسایل نقلیه آبی خاکی تاسیس شده است. آکوادا در سال 2003 به عنوان یک خودروی یونی سکس با شایستگی بالا معرفی شد که با آن می‌توانید روی آب رانندگی کنید. ریچارد برانسون یکی از اولین نفراتی بود که این وسیله نقلیه آبی خاکی پرسرعت را خریداری کرد و از آن برای بسیاری از تبلیغات های دهن بازکن و ماجراجویی های فردی استفاده کرد.

خصوصیات ریچارد برانسون و نحوه برخورد با کارمندان

او اخیرا به یکی از شعب مجموعه شرکت های ویرجین در استرالیا می رود و می بیند یکی از کارکنان روی نیمکت مبلی خواب است. او پس از مشاهده این صحنه عکس زیر را می گیرد و منتشر می کند.

خصوصیات ریچارد برانسونریچارد درواقع یک رییس نبود که ازت کار اضافی بکشه, اون یه دوست بود و همیشه میتونست لبخند روی لبش نگه داره, همه تربیتش بر این اساس بود که به فکر بقیه باشد.                                                        
عصبانی بودن مجاز نبود,قرار نبود حسادتی داشته باشد, ترس مجاز نبود.        

خصوصیات ریچارد برانسونریچارد بیشتر از اینکه رو تکنولوژی تمرکز کند به فکر آدم ها بود.                                      

زندگی خصوصی ریچارد برانسون

ریچارد برانسون باراول در سال ۱۹۷۳ با کریستین توماس ازدواج کرده اما در سال ۱۹۷۹ از او جدا شده. او در سال ۱۹۸۹ برای بار دوم با جوان تمپلمن ازدواج کرد و مراسم عروسی خود را در جزیره شخصی خود به اسم نکر برپا کرد که یکی از مجموعه جزیره های بریتیش ویرجین می باشد.

زندگی ریچارد برانسونریچارد برانسون یک زاده دختر به نام هولی دارد که در سال ۱۹۸۱ متولد شد، همچنین یک زاده پسر به نام سم دارد که در سال ۱۹۸۵ به دنیا آمد. هر دو فرزند، حاصل ازدواج دوم ریچاردهستند.

زندگی شخصی دریچارد برانسونریچارد برانسون همواره به خاطر نوع خاص لباس پوشیدنش در میان کارآفرینان و میلیاردهای شناخته شده دنیا محبوبیت دارد به خاطر این که یکی از مخالفان سرسخت لباس های رسمی و کروات است. این کارآفرین عالیقدرو موفق تاکنون کتب زیادی در مورد موفقیت، کارآفرینی، زندگینامه و عقاید نوشته و انتشار داده است. و گفتنی است که بیشتر کتاب های او توسط شرکت چاپ و نشر خودش به نام ویرجین بوکس انتشار داده شده است.

زندگی شخصی ریچارد برانسونورزش های ریچارد برانسون

ریچارد برانسون عشق زیادی به ورزش موج سواری با کایت دارد و در این عرصه توانایی داشته تعدادی رکورد جهانی را به نام خود ثبت کند. با جدیتی که ریچارد در این زمینه داشته آسیب های فیزیکی را هم تجربه کرده که برخی از آنها خطرناک بودند.

ورزش های ریچارد برانسون

ریچارد برانسون برای ثبت رکورد جهانی استقامت خیلی تقلا کرده است. او در سال 1986 میلادی/ 1365 شمسی، توانست رکورد تندرو ترین قایقرانی در اقیانوس اطلس را به اسم خود ثبت کند. او همچنین رکورد‌ بالون‌ سواری با بالون‌های هوای گرم را به نام خود ثبت کرده است. در سال 1998 میلادی/ 1377 شمسی، او در تقلا برای انجام یک پرواز جهانی با بالون هوای گرم ناکام ماند.

ورزش های ریچارد برانسونافتخارات ریچارد برانسون

ریچارد برانسون در سال 1993 دکترای افتخاری فناوری از دانشگاه لفبورگ را دریافت کرده است. او همچنین در سال 1999 از دست ملکه انگلستان مدال شوالیه را دریافت کرده که یکی از مهم ترین سربلندی او به شمارمی رود. او این مدال را در سال 2000 از دست چارلز، شاهزاده ولز طی آیینی در کاخ باکینگهام دریافت کرده است. او در همین سال مدال تونی جانوس را به علت تلاش هایش در زمینه پرواز های تجاری دریافت کرده است.

افتخارات ریچارد برانسون

ریچارد در سال 2002 در مقام 85 از فهرست صد شخص برتر تاریخ بریتانیا قرار گرفت که افتخار مهم دیگری برای او محسوب می گردید. او چنین در سال 2007 در فهرست صد فرد برتر جهان از دید مجله تایم قرار گرفته است. در همین سال بان کی مون جایزه شهروند جهانی را از طرف سازمان خبرنگاران سازمان ملل متحد به او داده اند.

موفقیت های ریچارد برانسون

شرکت های ریچارد برانسون

1. خطوط هواپیمایی
•    ویرجین اتلانتیک: شرکت هواپیمایی جهانی که جایگاه اصلی آن فرودگاه بین‌المللی هیثرو در لندن است.
•    ویرجین گالاکتیک: شرکت هوافضا عرضه کننده پروازهای خصوصی فضایی (از سال ۲۰۰۹).
•    ویرجین نیجریه: شرکت هواپیمایی اعرضه کننده پروازهای داخلی و بین‌المللی در نیجریه.
•    ویرجین امریکا: شرکت هواپیمایی آمریکایی که جایگاه اساسی آن در فرودگاه بین‌المللی سان فرانسیسکو است.
•    ویرجین بلو: شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت استرالیایی که در ناحیه جنوبی اقیانوس آرام کار می‌کند.
•    تور تعطیلاتی بلو: شرکت مسافرتی که سازگار با شرکت هواپیمایی ویرجین بلو و شرکت زوجی کار می‌کند.
•    پاسیفیک بلو: شعبه شرکت هواپیمایی ویرجین بلو در نیوزیلند.
•    پلی‌نژین بلو: شعبه شرکت هواپیمایی ویرجین بلو که پایگاه اصلی آن در ساموئا قرار دارد.
•    ویرجین استرالیا: شرکت هواپیمایی بین‌المللی است که پروازهای مستقیم بین استرالیا و ایالات متحده را انجام می‌دهد.
•    چارتر ویرجین: شرکت هواپیمایی برای اجاره هواپیمای جت خصوصی.
•    شرکت بالون ویرجین: شرکت ارائه دهنده خدمات پرواز تفریحی با بالون در بریتانیا.
•    ایر ایشیا ایکس: شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت برای پرواز در مسیرهای دراز، که جایگاه آن در مالزی‌است. ۲۰٪ اوراق مشارکت این شرکت متعلق به مجموعه ویرجین است.
•    ویرجین کروز: تور مسافرتی کشتی‌های گردنده و دریا نوردی.

شرکت های شخصی ریچارد برانسونحمل‌ونقل ریلی
•    شرکت راه‌آهن ویرجین: یک شرکت اصلی راه‌آهن در بریتانیا.

شرکت های ریچارد برانسونحمل‌ونقل شهری
•    ویرجین لیموبایک: شرکت عرضه کننده خدمات تاکسی سرویس با موتورسیکلت در لندن.
•    ویرجین لیموزین: شرکت کرایه دهنده اتومبیل‌های لیموزین، یا سایر خودروها با راننده، در سان فرانسیسکو و شمال ایالت کالیفرنیا

شرکت های حمل و نقل ریچارد برانسون

شرکت های حمل و نقل ریچارد برانسون

رسانه‌های گروهی

•    شرکت رسانه‌های ویرجین: عرضه کننده خطوط تلفن ثابت، تلویزیون کابلی، خدمات اینترنتی با پهنای باند بالا و سرویس تلفن همراه در بریتانیا.
•    شرکت تلویزیونی ویرجین: کانال تلویزیونی بریتانیایی که حاوی شرکت‌های فرآوری برنامه تلویزیون ویرجین-۱، براوو، لیوینگ تی‌وی و دارای ۵۰٪ سهم در UKTV است.
•    ویرجین رادیو: ایستگاه رادیویی بریتانیایی که طرح هایش را بر روی امواج اف‌ام، ای‌ام، دی‌ای‌بی، و روی اینترنت و تلویزیون دیجیتال نشر می‌کند.
•    ویرجین رادیو آسیا: گروهی از ایستگاه‌های رادیویی مستقر در هند و تایلند.
•    ویرجین رادیو کلاسیک راک: ایستگاه رادیویی که موسیقی سبک راک کلاسیک را بر روی دی‌ای‌بی، اینترنت و تلویزیون ماهواره‌ای نشر می‌کند.
•    ویرجین رادیو فرانسه: ایستگاه رادیویی مستقر در فرانسه که پیشتر با نام یوروپ-۲ فعالیت می‌کرد.
•    ویرجین رادیو ایتالیا: ایستگاه رادیویی مستقر در ایتالیا.
•    ویرجین رادیو گروو: ایستگاه رادیویی که موسیقی سبک دیسکو و سول را بر روی دی‌ای‌بی، اینترنت و تلویزیون ماهواره‌ای نشر می‌کند.
•    ویرجین رادیو اکستریم: ایستگاه رادیویی که موسیقی سبک راک مشخصه ها برای پسران نوجوان.
•    رادیو وی اف‌ام: ایستگاه رادیویی موسیقی راک در فرانسه و قاره آسیا.
•    کتاب‌های ویرجین: شرکت چاپ، نشر، توزیع و بازارفروش کتاب.

رسانه های ریچارد برانسونخدمات مخابراتی
•    ویرجین موبایل: عرضه کننده سرویس‌های شبکه تلفن همراه.
•    ویرجین موبایل یو.کی: عرضه کننده سرویس تلفن همراه در بریتانیا.
•    ویرجین موبایل استرالیا: عرضه کننده سرویس تلفن همراه در استرالیا.
•    ویرجین موبایل کانادا: عرضه کننده سرویس تلفن همراه در کانادا.
•    ویرجین موبایل آفریقای جنوبی: عرضه کننده سرویس تلفن همراه در آفریقای جنوبی.
•    ویرجین موبایل آمریکا: عرضه کننده سرویس تلفن همراه در آمریکا.
•    ویرجین موبایل فرانسه: عرضه کننده سرویس تلفن همراه در فرانسه.
•    ویرجین موبایل هند: عرضه کننده سرویس تلفن همراه در هند.

خدمات مخابراتی ریچارد برانسون

خدمات گردشگری
•    شرکت سفرهای تعطیلات ویرجین: عرضه کننده تورهای مسافرتی در ایالات متحده.
•    ویرجین لیمیتد ادیشن: شرکت مدیریت هتل‌های ویژه و گرانقیمت.
•    شرکت تعطیلات ویرجین: تور مسافرتی در بریتانیا با سازگاری شرکت هواپیمایی ویرجین آتلانتیک و شرکت‌های همکار.

خدمات گردشگری ریچارد برانسونخدمات مالی
•    ویرجین رکوردز: شرکت دارنده امتیاز موسیقی (اکنون متعلق به ئی‌ام‌آی است)
•    ویرجین مانی: عرضه کننده خدمات مالی.
•    شرکت کارت اعتباری ویرجین: عرضه کننده کارت اعتباری.
•    تجربه‌گاه ویرجین: ترتیب دادن دوره‌ها و نمایشگاه‌های اختصاصی برای شرکت‌ها یا مصرف‌کنندگان محصولات خاص.

شرکت مالی ریچارد برانسونفستیوال‌ها
•    فستیوال موسیقی وی: فستیوال موسیقی ۲ روزه که در دو زمین مختلف در بریتانیا اجرا می‌شود.
•    فستیوال موسیقی وی (استرالیا): همانند فستیوال وی در استرالیا.
•    ویرجین فستیوال: همانند فستیوال وی در ایالات متحده.

فستیوال های ریچارد برانسونورزش
•    ویرجین اکتیو: باشگاه‌های زنجیره ای بدن‌سازی در بریتانیا، ایتالیا، اسپانیا، پرتغال و آفریقای جنوبی.

خدمات ورزشی ریچارد برانسونآرایشی و بهداشتی
•    لوازم آرایشی ویرجین: فروشنده زنجیره‌ای تجیزات بهداشتی و آرایشی.
•    ویرجین وی: فروشگاه اینترنتی تجیزات بهداشتی و آرایشی و جواهرات.

خدمات آرایشی ریچارد برانسونصنایع غذایی
•    ویرجین کولا: سازنده نوشابه گازدار.
•    ویرجین ودکا: سازنده نوشیدنی‌های الکلی.
•    ویرجین واین: شرکت سازنده شراب سرخ و شراب سفید در ایالت کالیفرنیا.

شرکت صنایع غذایی ریچارد برانسونشرکت صنایع غذایی ریچارد برانسونمتفرقه
•    پوشاک ویرجین: اسم تجاری و فروشنده پوشاک.
•    ویرجین فلاور: مغازه اینترنتی گل.
•    ویرجین گیمز: وبگاه اینترنتی برای قمار.
     سرمایه سبز ویرجین : شرکت سرمایه‌گذاری برای گسترش سوخت‌های غیرفسیلی.
•    بانک سلامت ویرجین: شرکتی که با والدین آینده جواز می‌دهد سلول پایه فرزندانشان را ذخیره‌ سازی کنند
•    اتحاد ویرجین: سازمان خیریه.

شرکت های ریچارد برانسون

ذهنیت درباره موفقیت

کارآفرین میلیاردر، ریچارد برانسون، پادشاهی بازرگانی جهانی خود را بر اساس اصول و خصلت مختص به خود ساخته است.  در زمانی که ضرب المثل رایج "همیشه حق با مشتری است" مهم است، ریچارد باز از اعتقادات خود پیروی می کند. از او روایت می شود که می گوید: «مشتریان حرف اول را نمی زنند. کارمندان حرف اول را می زنند. اگر از کارمندان خود مواظبت کنید، آنها از مشتریان نیز مراقبت خواهند کرد».

ذهنیت ریچارد برانسوناو اینک اعتقاد دارد که نارساخوانی یک خصوصیت مثبت است، افرادی که نارساخوان هستند در زندگی بالاتر هستند زیرا علاقه دارند کارها را ساده کنند. در موقعیتی که افراد زیادی مشکلات را دیدند، سر ریچارد توانست ره چاره را ببیند.

ذهنیت ریچارد برانسونخصوصیاتی که در درازای زندگی حرفه‌ای او کمک کرده است تا موفق شود. او همچنین یک موسسه خیریه به اسم Made by Dyslexia با مقصود تغییر دید اجتماع در مورد افراد دچار به نارساخوانی و ارائه کمک های ممکن در مدارس راه اندازی کرده است.

افکار ریچارد برانسون

چندین رفتاروجود دارد که ریچارد برانسون به طور روزانه به انجام می رساند که به او قدرت می دهد روشن فکری بیشتری داشته باشد و فهم شخصی از اتفاقات و شرایطی که در هر لحظه از زمان با آنها روبرو می شود را به او اتوانایی می دهد. دائماً خارج از منطقه آسایش خود به صنایع جدید قدم بگذارد تا با کشمکش های منحصر به فردی روبرو شود که نظم، تخصص و تصمیم او را آزمایش می کند.

ذهنیت ریچارد برانسون زمانی که مشکلات بحرانی پیش می آیند، ریچارد برانسون بی درنگ و با شدت با آنها برخورد می کند و اطمینان پیدا می کند که مشکلات کوچک تبدیل به دردسر بزرگ نمی شوند.  اگر احساس کند که به او کمک می کند تا به اهداف و مقاصدش به شیوه ای بسیار تاثیرگذار و کاربردی تر دست یابد، برای تغییر نظرها، و نگرش خود نسبت به هر موقعیتی باز است.

افکار ریچارد برانسون

توصیه های ریچارد برانسون

•    جسارت داشته باشید و به احساسی که درونتان است اعتماد کنید  
•    اجازه ندهید سد های شخصی جلوی شما را بگیرند
•    کانال محکمی از ارتباطات برای خود درست کنید
•    تغییر را باروی باز به آغوش بگیرید
•    بدانید چه زمانی باید از دیگران  یاری بخواهید و این کار را انجام دهید
•    به سخن های مشتریان خود گوش کنید
•    میانه خود را طی دروه ی بلوغ کسب و کارتان حفظ کنید
•    مثبت بودن را از یاد نبرید
•    به انگیزش کار تیمی و سرگرمی اهمیت دهید
•    از جاده خروج نترسید

[برای رسیدن به موفقیت باید از بزرگان موفقیت الگو برداری کرد]



ریچارد برانسون چگونه پولدار شد؟

برانسون با تأسیس شرکت‌های موفق و اجرای استراتژی‌های نوآورانه، پولدار شد.

یکی از نقاط قوت ریچارد برانسون چه بود؟

یکی از نقاط قوت برانسون، ارتباط عمیق و مهارت در برقراری ارتباط با مردم است. او همچنین به عنوان یک مسافر فضایی و مستندساز معروف است.

یکی از دلایل موفقیت ریچارد برانسون چه بود؟

دلایل موفقیت برانسون شامل تمرکز بر نیازهای مشتریان، استفاده از رویکردهای نوآورانه در مدیریت کسب و کار، ایجاد فرصت‌های کسب و کار جدید و توانایی در شناسایی فرصت‌هایی برای توسعه کسب و کار است.

ریچارد برانسون چطور مدیریت می کند؟

برانسون با تشکیل تیم‌های موفق در شرکت‌های خود، به مدیریت کسب و کار می‌پردازد. او به عنوان یک رهبر انگیزشی شناخته شده است که از تلاش برای جذب و نگه داشتن استعدادهای برتر و تشویق آن‌ها برای کار در شرکت‌های خود استفاده می‌کند.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها