موقعیت شما در سایت:

راه های مقابله با دزدان زمان برای مدیران

راه های مقابله با دزدان زمان برای مدیران

0 نظر

0 لایک

439 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/03/02

توضیحات

برای یک مدیر، زمان یکی از دارایی های ارزشمند است و ممکن است به صورت مداوم با موانع زمانی روبرو شود. برخی از چیزهایی که ممکن است وقت یک مدیر را بیشتر بگیرند عبارتند از: پاسخ به ایمیل ها و تماس ها، برگزاری جلسات، مدیریت تیم و ...

امروز مدیران تحت بمباران اطلاعات قرار دارند که می‌تواند منظم‌ترین افراد را از پا درآورد. از ایمیل ها و یا نامه های سنتی گرفته تا آگهی‌ها، بروشورها، و نامه‌های اینترنتی. 
بعد از شروع فعالیت شما در مدیریت کسب و کارتان متوجه می‌شوید که وقتتان اسیر اطلاعات بی‌ارزشی شده که می‌خواهد شما را ببلعد وبعد تفاله‌تان را به بیرون تف کند. اولویتهایتان را از دست می‌دهید، اهدافتان مغشوش می‌شود و تلاشهای انضباطی شما در کسب و کار از هم می‌پاشد. 
این منابع جدید اطلاعات، که هر روز سریع‌تر و بیشتر راه خود را به سوی شما پیدا می‌کنند، ایجاد نظم و ترتیب در مسایل مهم را دشوار کرده‌اند. آدم همیشه مشغول است. بدون آنکه پیشرفتی داشته باشد. 
سه چیزی که بیشترین زمان را از شما میدزدد؟
1.شبکه های اجتماعی و اپلکیشن ها و اطلاعات زائد
2.تماس های تلفنی بدون هدف
3.جلسات بدون هدف و نتیجه


چطور از شر تماس های تلفنی رها شویم؟

در استاتوس های اپلیکیشن هایی نظیر واتس آپ یا تلگرام بزنید که پیغام های مخاطبین را راس چه ساعاتی بهشون پاسخ می دهد.
یا در پیام‌گیر تلفنی مردم می‌توانند هر وقت دلشان خواست برای شما پیغام بگذارند و مطمئن باشند که پیغامشان به شما می‌رسد. بعد از دریافت یک پیام، می‌توانید به آن جواب بدهید. یا به دیگران ارجاع بدهید.
می‌توانید بگویید که در تعطیلات تلفن همراه خود را خاموش نمی‌کنید؟ می‌تواند تمام وقت‌تان را بگیرد واقعیت این است که شما راه‌های بسیار بهتری برای گذراندن وقت آزادتان دارید. علاوه بر آن هر روز باید بیشتر وقتتان را صرف خلاقیت و بهبود کارتان کنید. 


چطور از شر اطلاعات و ایمیل های زائد خلاص شویم؟

حال ببینیم چطور می‌توانید از شر اطلاعات زائدی که محاصره‌تان کرده، خلاص شوید. موقعی که ایمیل ها رسیده، پیامهای تلفنی را بررسی می‌کنید، و در کنار آن سفارش مشتریان، و مسائل همکارانتان روی میزتان قرار دارد.
کاغذ جلویتان چه تأثیری بر کسب و کارتان دارد؟ اگر این کار ثمربخش است. یعنی رشد قابل توجهی در مسیر رسیدن به اهداف کسب و کارتان ایجاد می‌کند پس کاری با اولویت بالاست. اگر ثمربخشی کمی دارد، یعنی تأثیر چشمگیری بر رسیدن به اهداف نمی‌گذارد، پس اولویت پایین دارد و باید به همین شکل با آن برخورد کنید. 
   

  • آیا می‌توانید این کار را به کارمند دیگری ارجاع بدهید؟ اگر یک کارمند دیگر می‌تواند آن کاغذ را بررسی کند یا در مورد آن اقدام کند، حتما آن را ارجاع بدهید. وقتتان را صرف کاری که کارمندتان می‌تواند انجام دهد نکنید. وقتتان را صرف مسایلی کنید که فقط خودتان صلاحیت انجام آن را دارید. 
       
  • چیزی که برای فرد دیگری ضروری است، لزوماً برای شما ضرورت نیست. نگذارید ضعف برنامه‌ریزی یک فرد دیگر اولویتهای کاری شما را به هم بریزد. البته همیشه باید در این قاعده استثنایی قائل شوید و آن هم وقتی است که مشتری شما دچار یک وضعیت اضطراری می‌شود. اولویت اول کار شما کمک به مشتریان در خروج از شرایط سخت است. اگر مشتریان بتوانند در وقت بحران به شما اتکا کنند، مطمئناً بعداً شما را از یاد نخواهند برد. 

 

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها