موقعیت شما در سایت:

زندگینامه وارن بافت

زندگینامه وارن بافت

0 نظر

0 لایک

516 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/01/30

بیوگرافی کوتاه از وارن بافت


بیوگرافی کوتاه از وارن بافت

وارن ادوارد بافت که با نام اوراکل اوماها "Oracle of Omaha" شناخته می‌گردد؛ زاده ماه اوت است و در سال 1930 در اوماها، نبراسکا از ایالات متحده آمریکا، در خانواده هاوارد و لیلا بافت متولد شد. پدرش چهار دوره نماینده کنگره آمریکا از نبراسکا و دلال سهام بود.


تفریحات و سرگرمی‌های وارن بافت

تفریحات و سرگرمی‌های وارن بافت

غالباً اطلاع از زندگی، تفریحات و سرگرمی‌های مدیران موفق در دنیا مورد توجه اقشار مختلف جامعه قرار دارد. همه دوست دارند بدانند زندگی خصوصی، تفریحات و سرگرمی، اوقات فراغت، کلکسیون‌ها، ورزش‌ها، المان‌های لوکس و از همه مهم‌تر میزان ثروت و بسیاری از موارد دیگر یک مدیر موفق چیست. همچنین آگاهی از نحوه زندگی مدیران موفق نقش بسیار تأثیرگذاری را روی افراد در جامعه را دارد. در این مقاله به معرفی وارن بافت،(Warren Buffett) یکی از موفق‌ترین و ثروتمندترین مدیران خود ساخته در جهان می‌پردازیم.
زندگی باورنکردنی و حرفه‌ای وارن بافت، میلیاردری که هر سرمایه‌گذار برای الهام‌گرفتن به او نگاه می‌کند!
"بهترین سرمایه‌گذاری که می‌توانید انجام دهید، سرمایه‌گذاری روی خودتان است." هرچه بیشتر بیاموزید، درآمد بیشتری خواهید داشت." وارن بافت، با اثبات این سخنان به موفق‌ترین سرمایه‌گذار تمام دوران تبدیل شده است. نگاهی به یک روز از زندگی ثروتمندترین مدیر موفق در قرن 20 و 21 جهان، با دارایی خالص 105.2 میلیارد دلار همه را شگفت‌زده می‌کند. سبک زندگی، تفریحات و سرگرمی این مدیر موفق شبیه سبک زندگی دیگر میلیاردرهای دیگر جامعه نیست. دهمین ثروتمند جهان در اوماها، ایالت نبراسکا آمریکا به دنیا آمده و بزرگ شده است و هنوز در این ایالت زندگی می‌کند.


سرمایه‌گذاری وارن بافت از کودکی

او از سنین کودکی نشانه‌هایی از یک توانایی ریاضی خارق‌العاده را نشان داد و اولین سرمایه‌گذاری خود را در سن 11 سالگی انجام داد. در سن 13 سالگی، اولین کارآفرینی خود را با فروش برگه‌های شرط‌بندی اسب شروع کرد. تحویل روزنامه، مجلات و فروش توپ‌های گلف خانه‌به‌خانه را نیز انجام می‌داد. در دوران دبیرستان، او در یک تجارت متعلق به پدرش سرمایه‌گذاری کرد و در سن 14 سالگی، یک مزرعه 40هکتاری را خریداری کرد که توسط یک کشاورز مستأجر کار می‌کرد. بعداً در دوران مدرسه، دستگاه‌های پین بال دست‌دوم خرید و آنها را در تعدادی آرایشگاه محلی نصب کرد. سپس زمانی که به کالج رفت، برای شروع یک کسب‌وکار خود را با سود فراوان آنها را فروخت. در سن 16 سالگی ثروت اندکی به مبلغ 53000 دلار به دست آورد.


دوران تحصیلی وارن بافت و پله‌های ترقی

او در دوران نوجوانی آنقدر پول جمع کرد اما نتوانست که در مدرسه معتبر تجارت وارتون در پنسیلوانیا پذیرش بگیرد. در نهایت تسلیم وصیت پدرش شد و به کالج رفت و دو سال بعد به دانشگاه نبراسکا رفت. بافت پس از اتمام دوره لیسانس به نیویورک رفت تا در دانشکده تجارت کلمبیا تحصیل کند. مشوق اصلی بافت برای نقل‌مکان به نیویورک کتاب معروف وال‌استریت نوشته بنجامین گراهام با عنوان "سرمایه‌گذار هوشمند" بود. یک خواننده مشتاق، گفت که اولین‌بار در ۱۹ سالگی کتاب را مطالعه کرد و فلسفه آن یعنی «سرمایه‌گذاری ارزشی» زندگی او را تغییر داد. او پس از اینکه متوجه شد نویسنده کتاب، بن گراهام، استاد آنجاست، در دانشگاه کلمبیا ثبت‌نام کرد.


اولین قدم‌های شغلی وارن بافت

بافت پس از اخذ مدرک کارشناسی ارشد در سال 1956 به اوماها بازگشت و اولین شرکت سرمایه‌گذاری خود را به نام Buffett Associates را تأسیس کرد. سپس کنترل اکثریت تولیدکننده نساجی Berkshire Hathaway Inc به دست گرفت و آن را به‌وسیله اصلی سرمایه‌گذاری خود تبدیل کرد؛ او تمام دارایی‌های برکشایر هاتاوی را نقد کرد و شرکت‌های زیادی را خرید، یکی از سرمایه‌گذاری‌های موفق برکشایر هاتاوی، کوکاکولا بود، زیرا بین سال‌های 1998 تا 2006 بیش از 2 میلیارد یورو به دست آورد. او تا 32 سالگی میلیونر شد.


نگاهی به یک روز از زندگی وارن بافت

نگاهی به یک روز از زندگی وارن بافت

روتین‌های روزانه رهبران، کارآفرینان، هنرمندان، مدیران و ورزشکاران موفق بسیار متفاوت است. روتین وارن بافت، سبک و تنوع تفریحات و سرگرمی این مدیر موفق یک رویکرد آرام در زندگی را دنبال می‌کند. پس از انجام تحقیقات می‌توان روال روزانه وارن بافت را در سه چیز یعنی بیدارشدن، مک‌دونالد خوردن و نوشیدن کوکاکولا، مطالعه و در آخر شب خوابیدن خلاصه کرد. در ادامه مقاله نگاهی به روتین روزانه و یک روز کاری وارن بافت میلیارد می‌اندازیم.


روتین روزانه وارن بافت

روتین روزانه وارن بافت - صبح‌ها

برخلاف سایر میلیاردها او سحرخیز نیست، روز وارن پس از حداقل هشت ساعت خواب در ساعت 6:45 صبح شروع می‌شود. به‌جای صبحانه مناسب یک مرد ۹۱ساله، این سرمایه‌گذار میلیارد یک قوطی کوکاکولا می‌نوشد و در مسیر کار سری به مک دونالدی محل می‌زند. این میلیارد اقتصادی در نهایت حاضر است فقط صبحانه‌ای را بخورد که هزینه کمتری را برای آن بپردازد. با 3.17 دلار بیکن، تخم‌مرغ و بیسکویت پنیری را ترجیح می‌دهد. رژیم بافت شامل پنج کوکا در روز و همچنین چیتو و چیپس سیب‌زمینی است. این رژیم غذایی ناسالم باعث تعجب اکثر افراد شده است. بافت در پاسخ به دلیل داشتن این رژیم ناسالم می‌گوید که تصمیم گرفته است مانند یک کودک شش‌ساله غذا بخورد زیرا طبق مطالعات علمی کمترین میزان مرگ‌ومیر در کودکان شش‌ساله است.
اگر وقت داشته باشد دوست دارد صبح‌ها ورزش کند اما اطلاعاتی از ورزش وارن بافت و نوع تمرین او در برابر اثرات مک‌دونالد و کوکاکولا وجود ندارد. در سال 2007 (در سن 77 سالگی)، او فاش کرد که پزشکش یک انتخاب ساده به او داده است: "یا بهتر غذا می‌خوری یا ورزش می‌کنی." بافت ورزش را انتخاب کرد، همین تغییر ساده زندگی به‌قدری مؤثر بود که پس از شکست‌دادن سرطان پروستات در سال 2015، او همچنان شاد و سالم به نظر می‌رسد.


روتین روزانه وارن بافت - بعدازظهرها

بعد از صبحانه، وارن به کار می‌پردازد، بیشتر روزها فقط در دفترش می‌نشیند و تمام روز را مطالعه می‌کند. بافت بیان می‌کند که بیشتر مطالبی که او می‌خواند مربوط به امور مالی شرکت، مواد بازار، مجلات مالی و گزارش‌های سرمایه‌گذار است. از جمله تفریحات و سرگرمی این مدیر موفق خواندن روزنامه و کتاب است. بافت روزنامه‌ها را به تماشای اخبار در تلویزیون ترجیح می‌دهد و نشریات مورد علاقه او NYT، WSJ، واشنگتن‌پست، فایننشال تایمز، و اوماها ورلد هرالد هستند.

تأثیرات مطالعه

زندگی ده سال گذشته بافت نشان می‌دهد که این روند تجزیه‌وتحلیل صورت‌های مالی و گزارش‌ها استراتژی اصلی را برای رشد سرمایه‌گذاری او رقم زده است. او یک بار برای یک کلاس از فارغ‌التحصیلان سخنرانی کرد و وقتی از او درباره راز موفقیتش پرسیدند، وارن کتابی را برداشت و گفت: روزی 500 صفحه بخوانید.


روتین روزانه وارن بافت - عصرها

هر روز بین ساعت 5 تا 6 بعدازظهر از دفتر به خانه بر می‌گردد و در راه خانه برای صرف غذا در کنار جاده توقف می‌کند. او برای خواب خود بسیار ارزش قائل است. حدوداً در ساعت 10 شب به رختخواب می‌رود نیم ساعت یا بیشتر مطالعه کرده و در ساعت 10:45 شب به خواب می‌رود. سبک ساده زندگی او شبیه یک کودک شش‌ساله اما با مسئولیت‌های موفق‌ترین سرمایه‌گذار در جهان است.


اوقات فراغت وارن بافت

اوقات فراغت وارن بافت

رئیس برکشایر هاتاوی به‌خاطر گذراندن 80 درصد از روز خود به مطالعه مشهور است. اما وقتی او در حال آموختن و مطالعه یا کار نیست، به‌احتمال زیاد میلیاردر در حال بازی بریج است. بازی بریج را بسیار دوست دارد و حداقل هشت ساعت در هفته بازی می‌کند. این بازی‌ها ذهنی مالی به او کمک می‌کنند تا الگوهای سرمایه‌گذاری را بهتر تحلیل کند. علاقه او به بازی بیسبال باعث شده است که روی این ورزش نیز سرمایه‌گذاری پنهانی انجام بدهد. از تفریحات دیگر او تماشای برنامه موردعلاقه‌اش یعنی، برنامه Breaking Bad است. وقتی بافت 18 سال داشت به دختری به نام بتی گالاگر علاقه پیدا کرد و برای ازمیان‌بردن رقیبان خود شروع به یادگیری نواختن سازی به نام ukulele کرد و هم اکنون نواختن این ساز یکی از اصلی‌ترین تفریحات و سرگرمی‌های وارن بافت را تشکیل می‌دهد. به‌طوری‌که در همایش‌ها، جلسات و مصاحبه‌ها به نواختن آن می‌پردازد. در اوقات فراغت باقی‌مانده در هر یکشنبه یک دوجین بچه که معمولاً نوه‌هایش و دوستانشان هستند را به Dairy Queen برده و با آن‌ها وقت می‌گذراند و از آن‌ها پذیرایی می‌کند. این مکان نیز از دارایی‌هایش محسوب می‌شود.


خانه‌ها و ماشین‌های وارن بافت

خانه‌ها و ماشین‌های وارن بافت

بافت دو بار ازدواج کرده است. در سال 1952، زمانی که برای شرکت پدرش کار می‌کرد، با سوزان «سوز» تامپسون ازدواج کرد. ثمره این ازدواج سه فرزند با نام‌های سوزان، هیوارد و پیتر هستند. همه چیز برای این زوج جوان درست بعد از ازدواجشان آسان نبود. آنها در یک آپارتمان کوچک سه اتاقه که ماهانه 65 دلار اجاره می‌کردند، بسیار متواضعانه زندگی می‌کردند. در سال 1957، بافت یک خانه 5 خوابه در اوماها به قیمت 31500 دلار خریداری کرد که هنوز هم در آنجا زندگی می‌کند. وارن بافت همچنین دوست دارد سرمایه‌گذارانی را که در اوماها از او بازدید می‌کنند را برای ناهار در مک‌دونالد پذیرایی کند. به‌قدری اقتصادی فکر می‌کند که یک بار با دوست خود بیل گیتس ناهار را در مک‌دونالد خورد و به‌جای پول کوپن خرج کرد.


اتومبیل‌های اوراهام اوراکل

اتومبیل‌های اوراهام اوراکل

گران‌ترین ماشینی که او تاکنون خریده است یک کادیلاک در سال 2014 با 45000 دلار خریداری شده است. این اتومبیل در مقایسه با اتومبیل‌های لوکس گران‌قیمت ثروتمندترین مردان دنیا بسیار متفاوت است. او همچنین به‌ندرت خودروهای جدید می‌خرد و ترجیح می‌دهد چندین سال خودروهای خود را نگه دارد. مدیرعامل برکشایر هاتاوی به دنبال سادگی، پول را به‌خودی‌خود یک دارایی می‌داند؛ بنابراین، بافت علی‌رغم توانایی بودن، به چیزهای مادی علاقه‌ای ندارد، بلکه از نظر عاطفی به چیزهایی که قبلاً مالک آن است وابسته است. برای وارن، تجمل چیزی است که او نمی‌خواهد با هیچ‌چیز معامله کند. بافت، درست مانند تنها خانه بزرگش در اوماها، به‌جای مجموعه‌ای از ماشین‌ها، چند اتومبیل فوق‌العاده در گاراژ خانه‌اش دارد.


اتومبیل‌های لوکس از گاراژ بافت

ماشین لینکلن تاون 2001
کادیلاک DTS 2006
کادیلاک XTS 2014

وارن بافت عاشق رانندگی با کادیلاک XTS آزمایش شده و واقعی 2014 خود است. اخیراً یک ماشین Caddy خریده است.


خانه گران‌قیمت ساحل لاگونا وارن بافت

خانه گران‌قیمت ساحل لاگونا وارن بافت

سبک زندگی وارن بافت برای لذت‌بردن از یک زندگی کاملاً محدود، منحصربه‌فرد و محبوب است، اگرچه بافت عاشق گذراندن وقت در تنها خانه خود در اوماها است، اما زمانی خانه‌ای کالیفرنیایی به قیمت 150000 دلار در سال 1971 برای جلب رضایت همسر مرحومش سوزان خرید. خانه وارن بافت در ساحل لاگونا در 3100 فوت مربع مساحت داشت و دارای چهار حمام و چهار اتاق‌خواب بود. بافت پس از خارج‌شدن از بازار، اموال Emerald Bay خود را در سال 2018 به قیمت حدود 7.5 میلیون دلار فروخت.


سایر دارایی‌های وارن بافت

وارن بافت در سال 1986 یک جت خرید که بعداً در سال 1989 آن را عوض کرد و جتی مدرن و گران خرید. خانه وارن بافت توسط دوربین نظارتی حصاری و نگهبان خانه محافظت می‌شود. بافت در ابتدا یک گوشی آیفون نوکیا تاشو داشت و همیشه به شوخی می‌گفت که این همان چیزی است که الکساندر گراهام بل به من داد. من تا 20 یا 25 سال چیزی را دور نمی‌اندازم. این سهام‌دار اپل که بیش از 5.6 درصد سهام اپل را دارد؛ بالاخره گوشی خود را عوض کرد و آیفون 11 که مدیرعامل اپل به او هدیه داده بود را استفاده کرد. فقط از آیفون برای تماس استفاده می‌کند و ترجیح می‌دهد از iPad خود برای تحقیق در مورد سهام و کسب درآمد میلیاردی بیشتر استفاده کند.


دارایی های لوکس وارن بافت

دارایی های لوکس وارن بافت

وارن بافت مرد بسیار جالبی است. ازیک‌طرف، او بسیار ساده و غیرمادی است، اما چندین دهه است که علامت تجاری طلای زرد Rolex Day-Date را پوشیده است و از طرف‌داران بزرگ رولکس است. او از عینک‌هایی با فریم مربعی‌شکل هاوانا استفاده می‌کند. او می‌تواند چیزی را ببیند که دیگران نمی‌توانند ببینند. فریم‌هایی مانند آن‌هایی که بافت می‌پوشد می‌توانند یک‌عمر دوام بیاورند. دوست‌داشتنی و درعین‌حال شیک، و این عینک‌ها با رنگ توتون عسلی هستند که به‌آرامی از ثروت زیاد و میراثی که همراه آن است صحبت می‌کنند. او حدود 20 کت‌وشلوار دارد، سال‌ها پیش، یک کارآفرین چینی به نام دالیان دایانگ توجه او را به خود جلب کرد و سپس احترام او را جلب کرد و توانست تاکنون تمام کت و شلوارهای بافت را سفارش بگیرد.


شرکت‌های میلیارد معروف آمریکایی

شرکت‌های میلیارد معروف آمریکایی

وارن بافت شرکت و هلدینگ Berkshire Hathaway خود را که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های ارزشمند در جهان است را با 25 نفر اداره می‌کند. او بیش از 50 سال است که در همان ساختمان اداری مستقر است و ثروت خود را از منابع مختلفی به دست می‌آورد. اوراکل معتقد است که افرادی را در اطراف خود نگاه دارید که مناسب باشند. دایره افراد خود را کوچک اما مناسب نگه دارید. وارن بافت و شرکت هلدینگ او برکشایر هاتاوی (NYSE:BRK.A) (NYSE:BRK.B) غول‌هایی هستند که به دلیل سرمایه‌گذاری بافت و روش‌های کسب‌وکار هوشمندانه‌اش به یک شرکت بزرگ تبدیل شد.


سهام‌های وارن بافت

برکشایر هاتاوی دارای موقعیت در بیش از 40 سهام است. در اینجا 10 سهام برتر این هلدینگ، رتبه‌بندی شده بر اساس ارزش هلدینگ:

                             

سهمتعداد سهام مشترکارزش سهام
Apple (NASDAQ:AAPL)907,559,761 $131.6billion
Bank of America (NYSE:BAC)1,010,100,606$37.5billion
Chevron (NYSE:CVX)165,359,318$29.9billion
Coca-Cola (NYSE:KO)400,000,000$25.2billion
American Express (NYSE:AXP)151,610,700$23.1billion
Occidental Petroleum (NYSE:OXY)194,351,650$13.3billion
Kraft Heinz (NASDAQ:KHC)325,634,818$12.7billion
Moody's (NYSE:MCO)24,669,778$7.4billion
Taiwan Semiconductor Manufacturing (NYSE:TSM)60,060,880$4.8billion
Activision Blizzard (NASDAQ:ATVI)60,141,866$4.4billion


سبک زندگی هوشمندانه و خیریه


سبک زندگی هوشمندانه و خیریه

وقتی به سبک و شیوه زندگی این ثروتمند فهیم توجه می‌کنید، نمی‌توانید این را بگویید که او پول زیادی خرج نمی‌کند و هنوز در خانه‌ای زندگی می‌کند که در سال 1958 خریده است. او معتقد است که بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاری بر روی خودتان است اگر مهارت‌های خاصی یاد بگیرید و بر روی آن هدف خود تمرکز کنید بعداً می‌توانید از آنها بهره‌مند شوید. علاوه بر این، بافت به دلیل کمک‌های مالی خود به سازمان‌های خیریه شناخته شده است. بافت در سال 2006 قول داد که تمام سهام برکشایر هاتاوی خود را به پنج مؤسسه خیریه اهدا کند؛ بنابراین، در سال 2019، این میلیاردر آمریکایی 3.6 میلیارد دلار به این پنج بنیاد کمک کرد. انگیزه بافت این است که ثروت او بهتر است در امور خیریه خرج شود تا صرف سرمایه‌گذاری برای فرزندانش خرج کند. او به سهام‌دارانش می‌گوید که باید آنقدر به بچه‌ها سرمایه بدهید که همه کارها را انجام دهند، اما نه آنقدر که دیگر مجبور به انجام کاری نباشند.


سبک زندگی و کاری وارن بافت

وارن بافت ۹۱ساله خیالی ندارد که از کار استعفا بدهد و به‌صراحت می‌گوید که از مردن نمی‌ترسد و همچنان به سبک زندگی ناسالم خود ادامه می‌دهد. چند بار در هفته مک‌دونالد می‌خورد. چیزی که واضح است استراتژی‌های و ایده‌های وارن بافت است که برای آیندگان مورد استناد قرار خواهد گرفت تا از این میلیاردی که ساده‌زیستی را سرلوحه زندگی خود قرار داده است سرمایه‌گذاری و تجارت را یاد بگیرند.


افراد ثروتمندی که وارن بافت با آن ها در ارتباط است

وارن بافت یکی از ثروتمندترین افراد دنیا و یک سرمایه‌گذار معروف است که به عنوان مدیرعامل شرکت برکشر هتاوایی شناخته می‌شود. او همچنین معروف به نوعی به عنوان "اوراق بهادار بروفه" شناخته می‌شود. بافت با بسیاری از افراد ثروتمند و تاثیرگذار در دنیا در ارتباط بوده است. برخی از افرادی که با وارن بافت در ارتباط هستند عبارتند از:

چارلی مونگر (Charlie Munger)

چارلی مونگر او همراه با وارن بافت بنیانگذار شرکت برکشر هتاوایی است. مونجر نیز یکی از سرمایه‌گذاران مشهور است.

لری الیسون (Larry Ellison)

لری الیسون او بنیانگذار و مدیرعامل شرکت اوراکل است که در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت می‌کند. الیسون و بافت هر دو در زمینه‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری و کسب و کار همکاری داشته‌اند.

جف بزوس (Jeff Bezos)

جف بزوس او بنیانگذار و مدیرعامل شرکت آمازون است. وارن بافت و ژف بزوس هر دو در حوزه‌های مختلف تکنولوژی و کسب و کار همکاری داشته‌اند.

بیل گیتس (Bill Gates)

بیل گیتس بنیانگذار مایکروسافت و یکی از ثروتمندترین افراد دنیا.

جیمی بافت (Jimmy Buffett)

جیمی بافت خواننده و ترانه‌سرا، همچنین سرمایه‌گذار و کارآفرین.

بیل یوی (Bill Ueberroth)

بیل یوی مدیر اجرایی و سرمایه‌گذار معروف، که از پروژه‌های مشترک با وارن بافت نیز داشته‌است.

کارل آیکان (Carl Icahn)

کارل آیکان یکی از سرمایه‌گذاران برجسته و بزرگ در جهان.

توماس تسوئی (Thomas Tull)

توماس تسوئی کارآفرین و سرمایه‌گذار در صنایع سرگرمی و فیلم.


سؤالات متداول در مورد وارن بافت

وارن بافت کیست؟

پاسخ: وارن بافت یکی از تأثیرگذارترین سرمایه‌گذاران جهان است. او در ۳۰ اوت ۱۹۳۰ در ایالت نبراسکا به دنیا آمد. وارن بافت کار خود را از جوانی آغاز کرد و در سال ۱۹۴۹، در سن ۱۹ سالگی، در بورس اوراق بهادار اولین سرمایه خود را در سهام شرکت Cities Service Company با قیمت ۳۸ دلار خریداری کرد. او پس از این تجربه، به سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار علاقه‌مند شد و به‌مرورزمان با تحلیل و بررسی بازار سرمایه، دانش خود را در این زمینه گسترش داد.

ثروت وارن بافت چقدر است؟

پاسخ: ثروت وارن بافت بر اساس آخرین آمارهای Forbes در سال 2023 حدود 113 میلیارد دلار است. او در طول زندگی خود، با استفاده از روش‌های سرمایه‌گذاری خلاقانه، توانست ثروت زیادی را به وجود آورد.

یکی از نقاط قوت وارن بافت چه بود؟

پاسخ: یکی از نقاط قوت وارن بافت، مدیریت خلاقانه شرکت Berkshire Hathaway بوده است. او توانسته است با انتخاب شرکت‌های باارزش و مدیریت خلاقانه این شرکت‌ها، سود بالایی را برای خود و سهام‌داران خود به دست آورد.

یکی از دلایل موفقیت وارن بافت چه بود؟

پاسخ: یکی از دلایل موفقیت وارن بافت، استفاده از روش سرمایه‌گذاری بلندمدت و خرید سهام شرکت‌های با ارزش و قیمت پایین بود. او همچنین توانست با ایجاد شرکت Berkshire Hathaway، یک شرکت قدرتمند و چند صنعتی را به خود اختصاص دهد و از طریق آن به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مختلف بپردازد.

وارن بافت چطور مدیریت می‌کند؟

پاسخ: در مورد مدیریت وارن بافت، او با انتخاب مدیران باتجربه و قابل‌اعتماد، به مدیریت شرکت‌های خود می‌پردازد. او همچنین به دانشمندان مالی و حقوقی معتبر مشاوره می‌گیرد و با بررسی دقیق و دقیقه‌ای از شرکت‌هایی که قصد خرید آن‌ها را دارد، تصمیماتش را می‌گیرد.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها