موقعیت شما در سایت:

زندگینامه جف بزوس

زندگینامه جف بزوس

0 نظر

0 لایک

588 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/01/30

توضیحات

جف بزوس، بنیانگذار آمازون، رهبری جهانی در تجارت آنلاین. او با آرمان‌های نوآوری و ارتقاء زندگی، به یکی از ثروتمندترین و تاثیرگذارترین افراد جهان تبدیل شد.

جف بزوس کیست؟

جف بزوس یک کارآفرین، صاحب رسانه و سرمایه‌گذار آمریکایی است. او بنیان‌گذار و در حال حاضر رئیس اجرایی و مدیرعامل شرکت آمازون است. او از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ جزء ثروتمندترین افراد جهان بوده است. جف در شهر آلبوکرکی در آمریکا به دنیا آمد و در دو شهر هوستون و میامی بزرگ شد، و در سال ۱۹۸۶ از دانشگاه پرینستون فارغ‌التحصیل گردید. او مدرک مهندسی برق و علوم کامپیوتری دارد. بزوس از سال ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۴ در چند زمینه‌ی مختلف در وال‌استریت کار کرد. او شرکت آمازون را در سال ۱۹۹۴ تأسیس کرد. در ابتدا این شرکت فقط یک کتاب‌فروشی آنلاین بود. در حال حاضر، شرکت آمازون بزرگ‌ترین شرکت فروش آنلاین در جهان است. زمانی که جف به دنیا آمد مادرش ۱۷ سال و پدرش ۱۹ سال داشتند. مادرش بعد از اینکه دوران دبیرستان را به پایان رساند، به یک مدرسه شبانه رفت و جف را هم با خودش برد.
جف وقتی دو سالش بود وارد یک مدرسه در آلبوکرکی شد. بعد از اینکه پدر و مادرش از هم طلاق گرفتند، مادرش با یک مهاجر آمریکایی ازدواج کرد که نامش مایک بزوس بود. خیلی زود بعدازاین ازدواج، مایک، جف ۴ساله را به فرزندخواندگی گرفت و رسماً نام خانوادگی او را هم تغییر داد. جف بزوس طی دوران دبیرستان خود در مک‌دونالد به‌عنوان گارسون کار می‌کرد. بزوس پدربزرگش، یعنی پدر مادری‌اش را به‌شدت دوست می‌داشت و احترام زیادی برای او قائل بود. او عقیده دارد که پدربزرگش نقش مهمی را در زندگی او ایفا کرده است و باعث شده بود که به کامپیوتر علاقه پیدا کند. او در سال 2011 در دانشگاه پرینستون سخنرانی کرد و در مورد مادربزرگش که فرد بسیار مهربانی بوده، چیزهایی گفت و داستان ترک سیگار به‌خاطر حرف‌های مادربزرگش را تعریف کرد و به گریه افتاد. مادربزرگش به او گفته بود: یک روز متوجه می‌شوی که مهربان بودن از باهوش بودن سخت‌تر است.


جف بزوس کیست؟

بعد از اینکه جف دوران دبیرستان را تمام کرد، خانواده بزوس به «میامی» نقل‌مکان کردند و جف بزوس نیز دوران جوانی خود را در این ایالت گذراند. او وارد دانشگاه شد و شروع به مطالعه فیزیک کرد، ولی خیلی زود وارد رشته مورد علاقه خود، یعنی علوم کامپیوتر و مهندسی برق در دانشگاه پرینستون شد و در سال ۱۹۸۶ به‌عنوان دانشجوی ممتاز از دانشگاه فارغ‌التحصیل گردید. او بعد از پایان تحصیلات در چند شرکت مختلف در وال‌استریت مشغول به کار شد. جف بزوس در طول چهار سال حضور در بازار وال‌استریت، موفقیت‌های زیادی به دست آورد. درحالی‌که همه چیز عالی به نظر می‌رسید، او بزرگ‌ترین تصمیم زندگی‌اش را گرفت. در سال ۱۹۹۴ از شغلش استعفا داد، به سیاتل رفت و کسب‌وکار اینترنتی خود را راه انداخت و این آغاز داستان آمازون او شد. او یک خانه اجاره کرد و در همان گاراژ خانه، اولین کارمندانش را استخدام نمود.


جف بزوس کیست؟

در روزهای ابتدایی آمازون، آنها یک زنگ برای هر خرید مشتریان طراحی کرده بودند که پس از به صدا درآمدن آن، برای شناسایی خریدار دور هم جمع می‌شدند. پس از چند هفته، تعداد خریدها به‌قدری افزایش یافت که مجبور شدند زنگ را قطع کنند. در سال ۲۰۱۶، بزوس بیش از یک میلیون از سهم خود در آمازون را به مبلغ ۶۷۱ میلیون دلار فروخت. در آگوست همان سال، یک میلیون سهم دیگر با مبلغ ۷۵۶.۷ میلیون دلار مجدداً به فروش رفت. تا ژوئن همان سال، تعداد سهام بزوس از شرکتی که خودش تأسیس کرده بود به ۸۳.۹ میلیون سهم رسید. این رقم حدود ۱۶.۹ درصد از سهام آمازون است که ارزش تقریبی آن ۸۳.۹ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. جف بزوس در آخرین پروژه برای شرکت آمازون قصد دارد از هواپیماهای بدون سرنشین برای ارسال کالاهای مورد نظر افراد استفاده کند. این هواپیماها فقط مخصوص حمل‌ونقل کالا هستند.


عقاید شخصی جف بزوس

عقاید شخصی جف بزوس

جف بزوس باور دارد که تیم می‌تواند موفقیت زیادی را رقم بزند؛ البته که تیم‌های کوچک بهتر از تیم‌های بزرگ عمل می‌کنند و همبستگی بیشتری دارند.
او شخصیت بسیار بخشنده‌ای، البته در مواقع لزوم. او حتی صدهزار دلار به یکی از کارمندانش کمک کرد که در واشنگتن، برای ازدواج به پول نیاز داشت.
جف بزوس اصلاً طرف‌دار تنبلی نیست و هرگز نمی‌تواند بی‌کفایتی و نالایقی افراد را در کمپانی خود تحمل کند؛ حتی ممکن است در چنین مواردی عصبانی شود و حرف‌های تندی بزند.
بزوس یک رقیب بسیار سرسخت است. حتی اگر لازم باشد، تخفیف‌های بسیار زیادی را در سایت خود ارائه می‌دهد تا افراد بتوانند از آن‌ها استفاده کنند و مشتریان بیشتری جذب سایت او شوند.
کارمندان آمازون و افرادی که تحقیقاتی در مورد محیط کار این شرکت انجام داده‌اند، معتقدند بزوس مدیری جزئی‌نگر است که علاقه زیادی به داشتن اطلاعات در مورد همه اتفاقات شرکت دارد.

جف بزوس به دنبال دو چیز است:
اول، اصالت؛ او می‌گوید باید یک ایده متفاوت داشته باشیم و نه فقط طوری باشیم که بگوییم من هم هستم.
دوم، مقیاس؛ بزوس می‌گوید ما از موهبت داشتن کسب‌وکار بسیار بزرگی که در طول زمان آن را ساخته‌ایم، برخورداریم و نمی‌خواهیم انرژی خود را صرف چیزی کنیم که حتی در صورت موفق شدن، کوچک خواهد بود.

در نهایت، جف بزوس ادعا می‌کند ایده‌هایی که سبب دستیابی به آن سه عامل می‌شوند، از یکی از این دو مدل سرچشمه می‌گیرند:
۱- یا با نگاه‌کردن به عقب و دیدن نیازهای مشتریان؛ یعنی هنگامی که متوجه می‌شویم مردم به شیوه خاصی رفتار می‌کنند، بهتر است سعی کنیم با یک محصول، در آن راه به آنها خدمات برسانیم.
۲- یا با جلو رفتن؛ این که بدانیم داریم کار ارزشمندی انجام می‌دهیم، بنابراین بهتر است برای آن کار ارزشمند خود مشتری پیدا کنیم.

زمانی که بزوس در وال‌استریت بود و زمانی که تازه‌کار بر روی شرکت آمازون را آغاز کرده بود، او یک اصل برای خودش داشت که بر طبق آن هم کارش را انجام می‌داد. این اصل را خودش “اصل به‌حداقل‌رساندن پشیمانی” نامیده بود. بر طبق این اصل او بیان می‌کند که مثلاً من از خودم می‌پرسم آیا در ۸۰ سالگی از اینکه از وال‌استریت بیرون آمدم پشیمانم؟ خیر. آیا حسرت ازدست‌دادن شروع اینترنت را می‌خورم؟ بله. بزوس از اصطلاح «هماهنگی کار و زندگی» به‌جای «تعادل بین کار و زندگی» استفاده می‌کند چون معتقد است تعادل به این معنی است که شما در هر لحظه فقط می‌توانید یکی را داشته باشید و دیگری را ندارید.


عقاید شخصی جف بزوس

او همچنین معتقد است کسی که نمی‌تواند انتقاد را تحمل کند، نباید کار جدید یا جالبی انجام دهد.
هنگام مصاحبه با نامزدهای شغلی در آمازون، او سه سؤال را در نظر می‌گیرد: آیا او می‌تواند شخص را تحسین کند، آیا فرد می‌تواند استانداردهای رایج را بالا ببرد، و تحت چه شرایطی می‌تواند فرد نمونه شود.
او در مجموع سالانه تنها ۶ ساعت با سرمایه‌گذاران آمازون ملاقات می‌کند. از سال 1998، هر سال بزوس نامه‌ای برای سهام‌داران آمازون منتشر می‌کند که در آن مکرراً به پنج اصل اشاره می‌نماید: تمرکز بر مشتریان نه رقبا، ریسک‌کردن برای رهبری بازار، تسهیل روحیه کارکنان، ایجاد فرهنگ درون شرکتی، و توانمندسازی مردم.


شرکت‌های جف بزوس


شرکت‌های جف بزوس

شرکت‌های جف بزوس

آمازون

در اواخر سال ۱۹۹۳ بعد از اینکه بزوس متوجه شد اینترنت با نرخ رشد زیادی در حال گسترش است، تصمیم گرفت یک کتاب‌فروشی آنلاین راه‌اندازی کند. او و همسرش شغل خود را رها کردند و طرح تجاری آمازون را در یک رانندگی بین‌شهری از نیویورک به سیاتل نوشتند. بزوس حدود ۳۰۰ هزار دلار برای سرمایه‌گذاری روی آمازون، از والدینش پول قرض گرفت. او به بسیاری از سرمایه‌گذاران اولیه هشدار داد که احتمال شکست یا ورشکستگی آمازون ۷۰ درصد است. در سال ۱۹۹۸ بزوس تصمیم گرفت موسیقی و ویدئو را هم به‌صورت آنلاین در آمازون بفروشد. در اواخر سال ۲۰۰۲، هزینه‌های سریع آمازون باعث شد که درآمدها دچار رکود شود. بعد از اینکه شرکت تقریباً ورشکست شد، او مراکز توزیع را بست و ۱۴ درصد از نیروی کار آمازون را اخراج کرد. در سال ۲۰۱۳ بزوس یک قرارداد ۶۰۰ میلیون‌دلاری با آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) منعقد کرد. در اکتبر همان سال، آمازون به‌عنوان بزرگ‌ترین خرده‌فروش خرید آنلاین در جهان شناخته شد.


آمازون

بلو اوریجین

جف بزوس از دوران کودکی به‌شدت به هوافضا علاقه داشت. او شرکت بلو اوریجین را در سال ۲۰۰۰ تأسیس کرد. این شرکت سازنده قطعات هوافضایی است و خدمات پروازهای فضایی زیر مداری را ارائه می‌دهد. بعد از اینکه در اواخر سال ۲۰۰۰، این شرکت توجه عمومی را به سمت خود جلب کرد، بزوس تأکید کرد که برنامه‌اش کم‌کردن هزینه سفرهای فضایی برای انسان و افزایش امنیت مسافرت‌های فضایی است. در اواخر دهه ۲۰۱۰، فضاپیمای نیو شپرد، متعلق به بلو اوریجین، با موفقیت به فضا پرتاب شد و به ارتفاع آزمایشی برنامه‌ریزی‌شده خود رسید و در غرب تگزاس هم به زمین نشست. جف بزوس هر سال ۱ میلیارد از سهام آمازون را می‌فروشد تا روی بلو اوریجین سرمایه‌گذاری کند. بزوس اظهار داشته است که هدف او از بلو اوریجین، حفظ منابع طبیعی زمین از طریق چند سیاره سازی گونه‌های انسانی است.


واشنگتن‌پست

واشنگتن‌پست

جف بزوس در سال ۲۰۱۳ روزنامه بزرگ آمریکایی یعنی واشنگتن‌پست را با قیمت ۲۵۰ میلیون دلار خرید. او در مارس ۲۰۱۴، اولین تغییر مهم خود را در واشنگتن‌پست انجام داد. او برای یک سری مشترکین روزنامه‌های محلی ایالات متحده، درگاه اشتراک آنلاین به وجود آورد. در سال ۲۰۱۶ بزوس تصمیم گرفت کلاً واشنگتن‌پست را بکوبد و از نو بسازد. او می‌خواست این روزنامه را تبدیل به یک شرکت رسانه‌ای و دیجیتال کند. پس از افزایش خوانندگان آنلاین این روزنامه در سال ۲۰۱۶، این مرکز برای اولین‌بار بعد از زمان خرید بزوس در سال ۲۰۱۳، سودآور بود.


اطلس لب

اطلس لب

بزوس در سپتامبر ۲۰۲۱، به همراه شریکش، یک شرکت بیوتکنولوژیکی را به نام اطلس لب، راه‌اندازی نمود. این شرکت به استفاده از برنامه‌ریزی‌های مجدد سلولی برای توسعه درمان‌های طول عمر، اختصاص دارد. در این شرکت دانشمندان برجسته‌ای مشغول به کار هستند.


روتین روزانه جف بزوس

روتین روزانه جف بزوس

جف بزوس هر روز پس از یک خواب کامل ۸ ساعته و بدون زنگ ساعت بیدار می‌شود. روزنامه صبح را خوانده، قهوه می‌نوشد. سپس به همراه خانواده‌اش صبحانه می‌خورد. و بعد با خیال راحت به دفتر کار خود می‌رود؛ بنابراین او برای داشتن وقت خانوادگی کافی، هرگز در صبح زود قرار ملاقات تنظیم نمی‌کند. او به‌طورکلی علاقه‌ای به جلسات ندارد. اما وقتی که جلسه دارد، قانون دو پیتزا را اجرا می‌کند. به این منظور که گروهی که در جلسه حضور دارند باید با دو پیتزا سیر شوند. نباید تعداد نفرات زیادتر باشد. بزوس غذاهای غیرمعمول را امتحان می‌کند. او یکبار اختاپوس با سیب‌زمینی، بیکن، ماست سیر سبز و تخم‌مرغ برای صبحانه سفارش داد. او همیشه اولین کاری که بعد از ناهار انجام می‌دهد، شستن ظرف‌ها ست. او هنوز در مورد روتین ورزشی‌اش صحبتی نکرده است.


دارایی ‌های لوکس جف بزوس

یکی از ثروتمندترین مردان جهان، جف بزوس، سبک زندگی مجللی دارد. چرا که نه. او آن‌قدر پول دارد که هر چیزی را که می‌خواهد بخرد. بااین‌حال، او همچنان مردم را با خریدهای غیرمعمول خود شگفت‌زده می‌کند. امروزه او یکی از میلیاردرهای جهان است که گران‌ترین چیزهای دنیا را در اختیار دارد.


سگ رباتیک

سگ رباتیک

جف بزوس در کنفرانس مارس (مریخ) که سال ۲۰۱۸ برای آمازون در پالم اسپرینگز کالیفرنیا برگزار شد، عکسی از خود در حال قدم‌زدن با سگ رباتیک خود به اشتراک گذاشت. سازنده این سگ شرکت بوستون دینامیک است. این سگ رباتیکی برای بازرسی و جمع‌آوری اطلاعات در نظر گرفته شده است و می‌تواند تا ۱۴ کیلوگرم ابزار را حمل کند. این سگ می‌تواند مطابق با نیازهای مأموریت تنظیم شود، درها را باز کند و حتی برایتان نوشیدنی بیاورد. جف بزوس این سگ را با قیمت ۷۴۵۰۰ دلار خریداری کرده است.


لامبورگینی وننو

لامبورگینی وننو

یکی دیگر از گران‌ترین چیزهایی که متعلق به جف بزوس است، لامبورگینی وننو است که به مناسبت پنجاهمین سالگرد لامبورگینی تولید شد و تنها ۹ نمونه از آن در جهان موجود است. وننو رودستر بزوس بیش از ۵ میلیون دلار ارزش دارد. قوس‌های جلو و عقب وننو رودستر برای به‌حداقل‌رساندن لیفت بیش از حد خودرو و به حداکثر رساندن جریان هوا طراحی شده است.


خانه جف بزوس در واشنگتن‌دی‌سی

خانه جف بزوس در واشنگتن‌دی‌سی

این خانه بزرگ‌ترین خانه در بلوکی است که در آن واقع شده است. عمارت واشنگتن‌دی‌سی جف بزوس بسیار بزرگ است و دارای تاریخچه‌ای است. این خانه قبلاً موزه بوده است. این عمارت بزرگ بزوس دارای ۱۱ اتاق‌خواب، ۲۵ سرویس بهداشتی، ۵ اتاق حال، و ۲ آسانسور است. در حال حاضر این خانه در حال نوسازی‌شدن است.


ساعت غول‌پیکر جف بزوس

ساعت غول‌پیکر جف بزوس

وقتی بیش از هر کس دیگری پول دارید چرا باید یک ساعت معمولی بخرید. بزوس صاحب ساعتی است که در تگزاس در حال ساخت است. عمر این ساعت، ده‌هزار سال می‌باشد و او برای ساخت آن ۴۲ میلیون دلار هزینه کرده است.


هواپیمای خصوصی جف بزوس

هواپیمای خصوصی جف بزوس

مردی که چندین خانه در ایالات متحده دارد و زیاد در جلساتی که ممکن است در سراسر دنیا اتفاق بیفتد حاضر می‌شود، نیاز به‌وسیله‌ای دارد که این کار را برایش آسان کند. او هواپیمای Gulfstream 650ER را برای استفاده شخصی خریداری کرده است. قیمت این هواپیما حدوداً ۶۵ میلیون دلار است. بااین‌حال، بزوس به‌صرف داشتن یکی از این جت‌ها راضی نبود؛ بنابراین، در سال ۲۰۱۹، او جت دوم خود را خرید. بزوس برای هر هواپیما تقریباً ۵ میلیون دلار هزینه کرده است تا فضای داخلی آنها را که گفته می‌شود جزو سریع‌ترین جت‌های تجاری در آسمان هستند، تزیین کند.


عمارت جف بزوس

عمارت جف بزوس

بزوس یک کاندو ۴۱۵۵ فوت مربعی را در یک منطقه ثروتمند نشین خریداری کرد. او همچنین دارای ۴ واحد دیگر هم در همان منطقه است. قیمت این عمارت ۲۳ میلیون دلار می‌باشد.


ملکی عظیم در بورلی هیلز

ملکی عظیم در بورلی هیلز

جف بزوس ملک مجلل وارنر را در بورلی هیلز، یک سال پس از طلاقش از همسر اول خود خریداری کرد. این خرید ۹ هکتاری دارای یک خانه با زیربنای ۱۴۰۰۰ فوت مربع است که در دوران طلایی هالیوود، توسط معمار مشهور، سامنر اسپالدینگ ساخته شده است. این ملک دارای زمین تنیس، زمین گلف و استخر است. در مجاورت همین بنا بزوس خانه‌ای درست کرد که فقط همان خانه ۱۰ میلیون دلار برایش هزینه برداشت.


روزنامه واشنگتن‌پست

روزنامه واشنگتن‌پست

روزنامه واشنگتن‌پست

بزوس در سال ۲۰۱۳ روزنامه واشنگتن‌پست را که یکی از برترین نشریات ایالات متحده بود، خریداری کرد. او برای خرید این روزنامه ۴۱ساله، مبلغ ۲۵۰ میلیون دلار پرداخت کرد. جف هیچ تلاشی برای تبدیل‌شدن به مدیرعامل سازمان انجام نداد. فقط مراقب بود سردبیر روزنامه و ناشر آن، همچنان شغل خود را حفظ کنند.


قایق تفریحی عظیم جف بزوس

قایق تفریحی عظیم جف بزوس

گفته می‌شود جف بزوس این قایق تفریحی را در سال ۲۰۱۸ در آخرین مرحله تولید آن خریداری کرده است. گزارش شده که این قایق بادبانی، سریع‌ترین و بزرگ‌ترین قایق بادبانی جهان است که طول آن ۴۱۷ فوت می‌باشد.


پردیس بزرگ آمازون


پردیس بزرگ آمازون

پردیس آمازون متعلق به بزوس در سیاتل، چهار بلوک از شهر را در برمی‌گیرد. آمازون گیاهان مختلفی را از سراسر جهان جمع‌آوری کرده و در یکی از ساختمان‌هایش نگه‌داری می‌کند. به‌این‌ترتیب در آن ساختمان جنگل‌های استوایی را بازآفرینی کرده است.


ساعت‌های لوکس جف بزوس


ساعت‌های لوکس جف بزوس

Omega Speedmaster Moonwatch Professional ref. 310.30.42.50.01.001


ساعت‌های لوکس جف بزوس

Ulysse Nardin Dual Time ref. 243-55-7-91


ثروتمندانی که جف بزوس با آنان در ارتباط بوده

مکس اندرسون (Max Anderson)

مکس اندرسون یکی از همکاران اصلی جف بزوس در شرکت آمازون بوده و در طی سال‌های زمانی با او همکاری کرده است.

ایلان ماسک (Elon Musk)

ایلان ماسک بنیانگذار شرکت‌های فضایی SpaceX و شرکت تولید خودروهای الکتریکی تسلا (Tesla) است. بزوس و ماسک در زمینه‌های مختلف ارتباطات داشته‌اند و همچنین رقبای هم هستند.

ریچارد برانسون (Richard Branson)

ریچارد برانسون بنیانگذار گروه ویرجین است که در زمینه‌های مختلف از هوافضا تا موسیقی و غیره فعالیت دارد. بزوس و برانسون به عنوان رقبا در حوزه فضاشناختی شناخته می‌شوند.

مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)

مارک زاکربرگ بنیانگذار و مدیرعامل شرکت فیسبوک است. زاکربرگ و بزوس در زمینه‌های مختلف ارتباط داشته‌اند و برخی از پروژه‌ها و همکاری‌های مشترک داشته‌اند.

جری ساندرس (Jerry Sanders)

جری ساندرس بنیانگذار شرکت ای‌ام‌دی (AMD) که در صنعت پردازشگرهای رایانه‌ای فعالیت می‌کند. بزوس به عنوان یکی از مشتریان AMD با او در تعامل بوده است.

مایک پنس (Mike Pence)

مایک پنس با پیشینه ریاس‌ت جمهوری آمریکا و معاون دولت. بزوس در مواجهه با دولت آمریکا و موضوعات سیاسی ارتباط داشته است.

وارن بافت (Warren Buffett)

وارن بافت یکی از سرمایه‌گذاران برجسته و مدیرعامل شرکت برکشایر هتاوی در زمینه سرمایه‌گذاری است. بزوس و بوفت در برخی موضوعات مشترک نظیر سرمایه‌گذاری و اقتصاد دیدگاه‌های مشابهی دارند.

بیل گیتس (Bill Gates)

جف بزوس و بیل گیتس از دیگر مشهورترین شخصیت‌های صنعت تکنولوژی هستند و در زمینه‌های مختلف با یکدیگر ارتباط دارند.

لری پیج (Larry Page) و سرگی برین (Sergey Brin)

لری پیج و سرگی برین بنیانگذاران گوگل نیز از شخصیت‌هایی هستند که با جف بزوس در زمینه‌های مختلفی از جمله تکنولوژی و فضا همکاری داشته‌اند.

پیتر تیل (Peter Thiel)

پیتر تیل یکی از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان مشهور در ولیور است و با جف بزوس در پروژه‌های مختلف همکاری داشته‌است.


سؤالات متداول در مورد جف بزوس

جف بزوس کیست؟

پاسخ: جف بزوس یک کارآفرین، مدیر ارشد، و مالک شرکت آمریکایی آمازون است.

جف بزوس کار خود را از کجا شروع کرد؟

پاسخ: جف بزوس در سال ۱۹۹۵ با تأسیس شرکت آمازون، کار خود را در زمینه فروش کتاب آنلاین آغاز کرد.

ثروت جف بزوس چقدر است؟

پاسخ: ثروت خالص دارایی‌های او در تاریخ ۴ فوریه ۲۰۲۳ معادل ۱۲۶.۵ میلیارد دلار آمریکا می‌باشد، که او را یکی از پول‌دارترین افراد جهان می‌کند.

یکی از دلایل موفقیت جف بزوس چه بود؟

پاسخ: یکی از دلایل موفقیت جف بزوس، توانایی او در مدیریت ریسک، ایجاد رویکرد نوآورانه، تمرکز بر رضایت مشتریان، و برنامه‌ریزی بلندمدت برای آینده بوده است.

جف بزوس چطور مدیریت می‌کند؟

پاسخ: جف بزوس به‌طورکلی به سبک مدیریت خود در شرکت آمازون، به نام "مدیریت دربست" مشهور است که بر اساس آن، تصمیمات سریع گرفته می‌شود و از تیم‌های کوچک و مستقل استفاده می‌شود تا فرایند تصمیم‌گیری را تسریع کند.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها