موقعیت شما در سایت:

زندگینامه ایلان ماسک

زندگینامه ایلان ماسک

0 نظر

1 لایک

4756 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/01/30

ایلان ماسک، یکی از بزرگ‌ترین ثروتمندان دنیا و فردی که با اختراعات و نوآوری‌های خارق‌العاده‌اش، اثرات عمیقی در حوزه‌های مختلف فناوری و علمی به وجود آورده است، از جمله شخصیت‌های برجسته و تاثیرگذار در دنیای معاصر است. زندگینامه این نخبه نوآور، پر از سفرهای تازه و بی‌نظیر در فضا، پروژه‌های آینده‌نگرانه در حوزه‌های انرژی، حمل و نقل، و حتی توسعه مغز مصنوعی است. این فرد عشق و علاقه‌ای برای تغییرات رادیکال و پیشرفت انسانی دارد که از آنجا که او را یکی از بزرگ‌ترین ثروتمندان دنیا نیز می‌شناسند، زندگینامه‌اش همواره در دسترس برای الهام‌بخشی به نسل‌های آینده می‌باشد. در این مقاله، قصهٔ فردی که با آرمان‌هایی بزرگ و پیشرفت‌هایی خیره‌کننده، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ثروتمندان دنیا به تاریخ پیوسته است، روایت خواهد شد.


ایلان ماسک کیست؟

ایلان ماسک یک بازرگان، سرمایه‌گذار و کارآفرین برتر دنیا است که در حال حاضر مدیرعامل، مؤسس و سرمهندس شرکت اسپیس‌اکس، مدیرعامل و طراح محصول در شرکت تسلا موتورز، مدیرعامل شرکت توییتر، مؤسس نورالینک و اپن ای آی، رئیس مؤسسه ماسک و مؤسس شرکت‌های بورینگ، ایکس دات‌کام و زیپ ۲ می‌باشد .ایلان در سال ۱۹۷۱ در آفریقای جنوبی به دنیا آمد. او دوران کودکی و نوجوانی خود را در این کشور سپری کرد. آن زمان، خانواده ماسک خانواده ثروتمندی محسوب می‌شد، پدرش مهندس مکانیک و الکترونیک بود و پروژه‌های بزرگی را هم در دست داشت.


رابطه ایلان ماسک با پدرش

اما پدر و مادر ایلان در سال ۱۹۸۰ زمانی که او تنها ۹ سال داشت، از هم جدا شدند. پس از این جدایی، ایلان به همراه خواهر و برادرش به خانه‌ی ییلاقی مادرش رفت ولی چند سال بعد تصمیم گرفت نزد پدرش برگردد و با او زندگی کند. عده‌ای معتقدند که ایلان این تصمیم را براساس منطق گرفته و عده‌ای دیگر دلیل آن را فشارهای مادربزرگ ایلان ماسک می‌دانند . زندگی در خانه پدر خوب پیش می‌رفت. او کلی کتاب داشت که ایلان می‌توانست آنها را بخواند. پول برای خرید کامپیوتر و هر آن چیزی که ایلان نیاز داشت، آماده بود. ارول، پدر ایلان، بسیار هوشیار و قوی بود اما درعین‌حال، از سخت‌گیری نسبت به فرزندانش احساس رضایت می‌کرد و حتی اشتباهات کودکانه آنها برایش قابل‌هضم نبود.


ایلان ماسک کیست؟

ایلان بعدها از تصمیم خود در ارتباط با زندگی با پدرش پشیمان شد، رابطه بین آنها به‌خوبی پیش نرفت و این دو دیگر تقریباً با هم غریبه شدند. ایلان ماسک کودکی درون‌گرا و گاهی بی‌دست‌وپا بود. او در ده‌ سالگی صاحب یک دستگاه کامپیوتر شد و در دوازده‌سالگی توانست اولین بازی کامپیوتری خود را بسازد، و اتفاقاً یک مجله هم این بازی را از او به قیمت ۵۰۰ دلار خریداری کرد. برای ایلان ده ساعت مطالعه در روز کاری عادی بود و آخر هفته‌ها روزی دو کتاب می‌خواند. در یکی از سفرهای خانوادگی و در نیمه‌راه، اعضای خانواده متوجه غیبت ایلان شدند. برای پیدا کردنش به یکی از نزدیک‌ترین کتاب‌فروشی‌ها رفتند و او را در انتهای سالن، روی زمین و در حال مطالعه پیدا کردند.


ایلان ماسک کیست؟

او دوران مدرسه‌اش را هم در مدارس شهر محل تولدش در آفریقای جنوبی گذراند. اما همان زمان برای دریافت پاسپورت کانادایی اقدام کرد، چون مادرش زاده کانادا بود و او می‌دانست که اگر پاسپورت کانادایی داشته باشد راحت‌تر می‌تواند به آمریکا مهاجرت کند. در مدتی که منتظر نتیجه درخواستش برای دریافت پاسپورت کانادایی بود وارد دانشگاه پرتوریا در آفریقای جنوبی شد و ۵ ماه هم در آنجا درس خواند. تا اینکه با درخواست او موافقت شد و ایلان در ۱۹ سالگی برای تحصیل به کانادا مهاجرت کرد. در ابتدا او حتی به شغل‌های کم‌درآمد هم راضی بود و تا حدود یک سال بعد از ورودش به کانادا وضعیت مالی بسیار بدی داشت. او سپس در دانشگاه کویینز کانادا پذیرفته شد و دو سال در این دانشگاه درس خواند ولی در سال ۱۹۹۱ آنجا را رها کرد و به دانشگاه پنسیلوانیا رفت. او دو مدرک کارشناسی در رشته فیزیک و رشته کسب‌وکار دریافت نمود. در سال ۱۹۹۴، ماسک وارد دو دوره کارآموزی شد: یکی از این دوره‌ها در یک مؤسسه تحقیقاتی برگزار می‌شد که یک استارتاپ ذخیره‌سازی انرژی بود، و دوره دیگر استارتاپی در ارتباط با دانش‌های موشکی بود.


ایلان ماسک کیست؟

در سال ۱۹۹۵، او برای ادامه تحصیل در دکترای رشته فیزیک در دانشگاه استنفورد پذیرفته شد، اما بعد از دو روز انصراف داد و ترجیح داد وارد دنیای اینترنت شود. ایلان ماسک چند بار برای کار در شرکت نت اسکیپ اپلای کرد اما هیچگاه پاسخی از آنان دریافت ننمود.


ثروت ایلان ماسک

ثروت ایلان ماسک در تاریخ 7 نوامبر 2023 مبلغ 230 میلیارد دلار آمریکا می باشد، ایلان ماسک طی چند سال گذشته ثابت کرده است که به راحتی می تواند ثروت خود را افزایش داده، و به نظر من ایلان ماسک یکی از ثروتمندانی است که معامله های بسیار ترسناک را انجام میدهد و در نهایت می بینیم که لقب ثروتمندترین مرد دنیا را برای خود حفظ می کند.
ثروت ایلان ماسک بیشتر از طریق شرکت های تسلاموتور، اسپس ایکس می باشد، اما در این چند سال به حوزه های دیگر هم علاقمندی نشان داده و پا به عرصه های جدیدی گذاشته است.


مذهب ایلان ماسک

ایلان ماسک در برخی اظهارات و گفتگوها از دیدگاه‌های فردی و نظرات خود برخوردار است که ممکن است با افراد دیگر متفاوت باشد. او به طور مکرر در توییت‌ها و مصاحبه‌ها نظرات خود را درباره مسائل مختلفی از جمله تکنولوژی، اخلاق، زندگی بر روی کره زمین و فضا و ... ابراز می‌کند. 
اما تا کنون اطلاعاتی در رابطه مذهب ایلان ماسک در سطح اینترنت منتشر نشده است و زیاد این موضوع را در توئیتر ، برجسته نمی کند.

ایلان ماسک در سن 14 سالگی شروع به فهمیدن معنای زندگی و کیهان کرد، که البته برخی معتقدند پس از کاوش در کتاب ها و مفاهیم آموزشی معنوی، تصمیم گرفت دین خود را خدمت به مردم و و تلاش برای رسیدن به روشنایی تعریف کند.


نظر ایلان ماسک درباره خدا

ایلان ماسک در مصاحبه های عمومی گاهی اوقات به موضوعات مرتبط با اعتقادات و دین اشاره می‌کند. او در مصاحبه های گذشته اظهاراتی داشته که نشان می‌دهد او به طور عمومی دیدگاه‌های علمی را به شواهد ترجیح می‌دهد.

به عنوان مثال، در مصاحبه‌ها و توییت‌های گذشته، او گاهی اوقات به ترکیب علم و ادیان اشاره می‌کند و اظهار می‌کند که او به عنوان یک مهندس و کارآفرین، از دیدگاه‌های علمی و منطقی به مسائل نگاه می‌کند.

به هر حال، نظرات و دیدگاه‌های ایلان ماسک ممکن است تغییر کنند و هر زمان ممکن است نظرات جدیدی اعلام کند. همچنین ممکن است نظرات شخصی او از اعتقادات افراد دیگر متفاوت باشد.


همسر ایلان ماسک

ایلان ماسک دو بار ازدواج کرده است، و حاصل این دو ازدواج ایشان 10 فرزند می باشد که در برخی اوقات در توییت ها نحوه نگرشش به فرزندان را منتشر می کند، به صورت کلی ایلان ماسک افکارش را از طریق توئیتر منتشر میکند.

همسر ایلان ماسک

۱. تلولا رایلی (Talulah Riley): اولین ازدواج ایلان ماسک با تلولا رایلی در سال ۲۰۱۰ اتفاق افتاد ولی آنها در سال ۲۰۱۲ جدا شدند. سپس در سال ۲۰۱۳ دوباره ازدواج کردند، اما در نهایت در سال ۲۰۱۶ دوباره جدا شدند.

۲. گرایم (Grimes): در سال ۲۰۲۰، ایلان ماسک با خواننده و خواننده-ترانه‌سرای مشهور کانادایی به نام گرایم اسهبورن ازدواج کرد.


شرکت‌های ایلان ماسک


شرکت‌های ایلان ماسک

زیپ ۲

زمانی که ایلان ماسک برای تحصیل دکترا به دانشگاه استنفورد می‌رفت، شرکت‌های اینترنتی زیادی در حال شکل‌گیری بود. او هم به این موج پیوست و اولین شرکت خود به نام زیپ ۲ را راه انداخت. زیپ ۲ یک راهنمای شهری آنلاین بود که محتوای لازم برای سایت‌های “نیویورک‌تایمز” و “شیکاگو تریبون” را در اختیارشان قرار می‌داد. در سال ۱۹۹۹، یک شرکت آمریکایی آمد و زیپ ۲ را با قیمتی حدود ۳۰۰ میلیون دلار از ایلان خریداری کرد، اینطور شد که ایلان ۲۸ساله با فروش استارتاپ کوچک خود یعنی زیپ ۲ میلیونر شد.


ایکس دات‌کام و پی پال

او در سال ۱۹۹۹ شرکت ایکس دات‌کام را راه‌اندازی کرد. عمده کار این شرکت در حوزه خدمات مالی آنلاین بود. بعدها این شرکت با شرکتی دیگر به نام اینفینیتی تلفیق شد و سرویس معروف پی پال پدید آمد.


شرکت‌های ایلان ماسک

اسپیس‌اکس

سال ۲۰۰۲، ایلان علاقه همیشگی‌اش یعنی فضا را دنبال کرد و شرکت اسپیس‌اکس را تأسیس نمود. او با رویایی که در سر داشت می‌خواست تحولی در دنیای سفرهای فضایی ایجاد کند. سرانجام در سال ۲۰۰۸ او توانست اعتماد ناسا را جلب نماید. در این سال، ناسا قراردادی با اسپیس‌اکس بست که بر طبق آن این شرکت وظیفه ارسال محموله به ایستگاه بین‌المللی فضایی را به عهده می‌گرفت. سال ۲۰۱۲، سالی تاریخ‌ساز برای ایلان ماسک بود. اسپیس‌اکس در این سال توانست موشک فالکن ۹ را به همراه یک محموله با وزن هزار پوند به ایستگاه فضایی بفرستد. این شرکت اولین شرکت خصوصی ای بود که توانست از عهده این کار بربیاید. اسپیس‌اکس در سال ۲۰۱۳ موفقیت دیگری را نیز کسب کرد و توانست به‌وسیله موشک فالکن ۹، ماهواره دیگری را به مدار زمین ارسال کند. همان‌طور که گفتیم، اسپیس‌اکس در سال ۲۰۰۲ تأسیس شد، اما در سال ۲۰۲۲ پس از یک دور سرمایه‌گذاری، ارزشی معادل ۱۲۷ میلیارد دلار پیدا کرد. این شرکت توانست طی سه سال ارزش خود را چهار برابر کند. ناگفته نماند که در سال ۲۰۰۸، شرکت اسپیس‌اکس فقط چند روز تا ورشکستگی فاصله داشت و همان قرارداد یک و نیم میلیارد دلاری ای که با ناسا بست، این شرکت را از ورشکستگی نجات داد. به لطف تحولاتی که در اسپیس‌اکس اتفاق افتاد، ایلان ماسک توانسته هزینه سفر به ایستگاه فضایی را تا ۹۰ درصد کاهش دهد. چیزی که در آن زمان برای هر مأموریت ۱ میلیارد دلار هزینه داشت، اکنون ۶۰ میلیون دلار هزینه دارد.


شرکت‌های ایلان ماسک

تسلا موتورز و بورینگ

تسلا موتورز، ماجراجویی دیگر ماسک بود. او این شرکت را در سال ۲۰۰۳ راه‌اندازی نمود. تسلا موتورز روی طراحی و تولید خودروهای الکتریکی مقرون‌به‌صرفه تمرکز دارد. ایلان ماسک در سال ۲۰۱۳ طرحی را معرفی کرد که می‌توانست صنعت حمل‌ونقل را به‌کلی متحول کند. ایده هایپر لوپ او می‌تواند سرعت جابه‌جایی بین نقاط مختلف را تا حد زیادی افزایش دهد، به‌علاوه اینکه هایپر لوپ انرژی خود را از منابع تجدیدپذیر می‌گیرد. در این سیستم، افراد داخل کپسول‌هایی می‌نشینند و با سرعتی حدود هزار کیلومتر بر ساعت جابه‌جا می‌شوند. او به هدف توسعه چنین ایده‌هایی، بورینگ کمپانی را تأسیس کرد تا رفت‌وآمدهای شهری را از حالت دوبعدی به تودرتویی سه‌بعدی تبدیل کند. در حال حاضر، ایلان ماسک مجموعاً ۲۵ درصد از سهام تسلا موتورز را در اختیار دارد ولی بیش از نیمی از آن، برای دریافت وام در وثیقه بانک و مؤسسات است. بورینگ کمپانی که در واقع قصد دارد مشکل ترافیک شهری را به حداقل برساند، در سال ۲۰۲۲، مبلغ ۶۷۵ میلیون دلار جمع‌آوری کرد که ارزش واقعی آن به ۵.۷ میلیارد دلار رسید.


شرکت‌های ایلان ماسک

نورالینک و اپن ای آی

آنچه ایلان ماسک از تکنولوژی آینده در ذهن دارد، بدون هوش مصنوعی و توانمندتر شدن مغز انسان اتفاق نمی‌افتد؛ بنابراین او دو شرکت اپن ای آی و نورالینک را برای این هدف تأسیس می‌کند. او اکثرا از آینده هوش مصنوعی خوب تعریف نمی‌کند و خطرات آن را بسیار نگران‌کننده می‌داند. هدف از شرکت اپن ای آی این است که در کنار توسعه هوش مصنوعی، از خدمتگزاری دائمی آن به انسان مطمئن شود. نورالینک هم شرکتی است که تراشه‌های ارتباط مغز و رایانه (که قابل‌کاشت در مغز است) تولید می‌کند.


شرکت‌های ایلان ماسک

توییتر

ایلان ماسک در سال ۲۰۰۹ به توییتر پیوست و اکانت او طی یک مدت نسبتاً کوتاه، بسیار محبوب شد. او همیشه منتقد سیاست‌های توییتر در ارتباط با آزادی بیان بود و این اعتراض خود را هم بارها نشان داد. در آپریل ۲۰۲۲ مشخص شد که ایلان ماسک ۹ درصد از سهام توییتر را خریده است. مدتی بعد توییتر خبر داد که این منتقد همیشگی سیاست‌های شرکت، قرار است به هیئت‌مدیره آن هم بپیوندد. اما ایلان ماسک تصمیم دیگری گرفت و اعلام نمود می‌خواهد تمام سهام توییتر را با قیمت ۴۴ میلیون دلار بخرد. از آنجا که ماسک ۹.۱ درصد از سهام توییتر را دارا بود و تهدیدهایی هم در ارتباط با تصاحب خشونت مندانه این شرکت کرده بود، هیئت‌مدیره توییتر با فروش این شرکت به مبلغ ۴۴ میلیارد دلار در آپریل ۲۰۲۲ موافقت کرد. اما چند ماه بعد ماسک دوباره اعلام کرد که از قصدش منصرف شده و می‌خواهد از معامله کناره‌گیری کند چون توییتر اطلاعات کافی درباره تعداد حساب‌های کاربری ربات را در اختیارش قرار نداده است. اما توییتر این اقدام ماسک را به‌صورت قانونی پیگیری کرد و او مجبور شد معامله را انجام دهد. او ۷۴ درصد از سهام این شرکت را در اختیار گرفت و در نهایت در اکتبر ۲۰۲۲ به‌عنوان صاحب توییتر شناخته شد.


عقاید شخصی ایلان ماسک

عقاید شخصی ایلان ماسک

معمولاً گفته می‌شود ایلان ماسک شخصی است که اولویت را بر داشتن آینده‌ای خوب در طولانی‌مدت قرار می‌دهد و بر نیازهایی که نسل‌های آینده خواهند داشت تأکید می‌کند. او بارها گفته که هوش مصنوعی می‌تواند تهدیدی جدی برای بشر باشد و پیشنهاد کرده که دولت قوانینی را تصویب کند که هوش مصنوعی به صورتی کاملاً ایمن توسعه بیابد. او خطر تغییرات آب‌وهوایی را، بعد از هوش مصنوعی، تهدید جدی دوم برای زندگی بشریت دانسته است. ماسک از منتقدان مواضع دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در مورد تغییرات آب‌وهوایی بود، و پس از تصمیم ترامپ در سال ۲۰۱۷ برای خروج ایالات متحده از توافق پاریس، از دو شورای مشورتی ریاست‌جمهوری استعفا داد. ایده زندگی بشر بر روی مریخ از دیگر ایده‌های ایلان ماسک بوده است. او معتقد است انسان باید بتواند در سیاره‌هایی به‌غیراز زمین ساکن شود.
ماسک همچنین در مورد کاهش جمعیت انسان ابراز نگرانی کرده و گفته است که “مریخ جمعیت انسانی ندارد. ما برای تبدیل‌شدن به یک تمدن چندسیاره‌ای به افراد بیشتری نیاز داریم.” ماسک در یکی از سخنرانی‌هایش اظهار داشت که کاهش نرخ زادوولد و در نتیجه کاهش جمعیت، یکی از بزرگ‌ترین خطرات برای تمدن بشری است. به لحاظ سیاسی هم اگرچه خیلی‌ها ایلان ماسک را یک فرد آزادی‌خواه می‌دانند، ولی او خود را بیشتر یک میانه‌رو در عرصه سیاست می‌داند. روزنامه نیویورک‌تایمز هم در مقاله‌ای نوشت که ایلان ماسک دارای دیدگاه‌هایی است که نه می‌توان آن را در جناح راست سیاسی قرارداد و نه جناح چپ. این را هم در مورد او بگوییم که ایلان ماسک که اکنون بیش از صد هزار نفر کارمند دارد، هیچ‌وقت رئیسی گرم و صمیمی برای کارمندانش نبوده است. او ممکن است مدام به کارمندانش اخطار دهد و یا حتی آنان را عزل و اخراج کند. ممکن است در هر روز تسک‌های پیش‌بینی‌نشده برایشان تعریف کند یا شاید حتی لازم باشد افراد در شیفت شب هم کار کنند.


روتین روزانه ایلان ماسک در زندگی

روتین روزانه ایلان ماسک

ایلان ماسک صبح‌ها حدود ساعت ۷ بیدار می‌شود. دوست دارد حدود ۶ تا ۶ ساعت و نیم در شب بخوابد، چرا که به گفته او خواب کافی عملکرد او را بسیار بهتر می‌کند. پس از اینکه از خواب بیدار شد، دوش می‌گیرد، لباس می‌پوشد و یک فنجان قهوه می‌خورد. به گفته خودش، آنقدر همیشه عجله دارد که معمولاً صبحانه نمی‌خورد. روزهایی که صبحانه می‌خورد، املت را به بقیه چیزها ترجیح می‌دهد. او در جایی گفته است که دوش صبحگاهی مهم‌ترین بخش روز اوست. اگر این دوش صبحگاهی نباشد حس می‌کند ذهنش آماده نیست، و این اتفاق می‌تواند او را برای چالش‌هایی که در روز با آنها مواجه خواهد شد بسیار بیشتر آماده کند. بعد او بچه‌هایش را به مدرسه می‌رساند و به سر کار می‌رود. به گفته خودش او بین ۸۰ تا ۱۰۰ ساعت در هفته کار می‌کند. بیشتر کارهای او هم مربوط به طراحی و کار مهندسی است. تقریباً ۹۰ درصد کاری که در شرکت اسپیس‌اکس انجام می‌دهد، طراحی است و او ۶۰ درصد از روزش را در شرکت تسلا موتورز سپری می‌کند. او توانایی انجام چند تسک به‌صورت هم‌زمان را داراست. او دوشنبه و جمعه‌ها ها را در اسپیس‌اکس واقع در لس‌آنجلس، بوکا یا چیکا می‌گذراند و بقیه هفته را در تسلا موتورز یا توییتر در سانفرانسیسکو ست. 

از آنجا که او بسیار پر مشغله ست، اعتراف کرده که زیاد به وعده‌های غذایی‌اش اهمیت نمی‌دهد، اما اعلام کرده که تصمیم دارد بیشتر به غذا و ورزش خود توجه کند. اگر با خودش وعده ناهار آورده باشد معمولاً آن را در جلساتی که در بعدازظهر دارد می‌خورد. او را به بی‌رحمی در محل کار می‌شناسند. او هم از کارمندانش همین را می‌خواهد. فعالیت او در بعدازظهر، شرکت در جلسات و کارکردن روی پروژه‌های طراحی است. گفته می‌شود که او ممکن است ناگهان یک جلسه را ترک کند چون حس کرده دارد وقتش تلف می‌شود. او همیشه بر عدم شرکت در جلساتی که ضروری نیست تأکید دارد. ازآنجایی‌که ایلان ماسک اغلب در جریان یک کار فرومی‌رود و ممکن است ساعت‌ها بدون توجه او بگذرند، به‌خاطر همین بر برنامه‌ریزی دقیق خود تکیه می‌کند تا در مسیر اولویت‌هایش نگه داشته شود. در سال ۲۰۱۸ نیویورک‌تایمز اعلام کرد که ماسک معمولاً هفته‌ای ۱۲۰ ساعت کار می‌کند. او تقریباً هر شب ساعت ۱۰ از محل کار بازمی‌گردد و تایمش را به مطالعه و تماشای انیمه می‌گذراند. تقریباً ساعت ۱ شب هم می‌خوابد.


دارایی های لوکس ایلان ماسک

ایلان ماسک تنها از برندهای شخصی خود که البته بسیار گران‌قیمت‌اند استفاده می‌کند که خب قابل‌درک هم هست. اما قبل از اینکه تسلا مدل‌های ماشین و ساعت خود را عرضه کند، ایلان ماسک المان‌های لوکس خود را به‌غیراز برند تسلا، داشت. در اینجا نگاهی می‌اندازیم به ساعت‌هایی که او استفاده کرده است.


دارایی های لوکس ایلان ماسک

Omega Seamaster Aqua Terra


دارایی های لوکس ایلان ماسک

Audemars Piguet Royal Oak


دارایی های لوکس ایلان ماسک

Richard Mille RM


بسیاری ایلان ماسک را یک کارآفرین نمادگرا می‌دانند. خودروهایی که شرکت او می‌سازد حرکتی روبه‌جلو به سمت تمام الکتریکی شدن دارند. بااین‌حال، ایلان ماسک خودش بسیار علاقه‌مند به ماشین و کلکسیونر است. تعجب‌آور نیست که ایلان ماسک یک خودرو فورد مدل T در گاراژ خود داشته باشد چون او خودروهای نمادین را با خودروهای ساخته شرکت خودش مقایسه می‌کند.


ماشین‌های ایلان ماسک


ماشین‌های ایلان ماسک

1967 Jaguar E-type


ماشین‌های ایلان ماسک

1978 BMW 320i


ماشین‌های ایلان ماسک

2006 BMW M5

با اینکه صدالبته تسلاهای مدل s به اوج باورنکردنی عملکرد رسیده‌اند، عشق ایلان به BMW باعث شد این خودرو جایگاه خود را در گاراژ او به دست آورد.


ماشین‌های ایلان ماسک

2010 Audi Q7

این خودرو شاید یکی از کم زرق‌وبرق ترین خودروهای گاراژ ایلان ماسک باشد ولی قطعاً یکی از پرکاربردترین آنهاست. باتوجه‌به اینکه او خانواده بزرگی دارد، این دقیقاً همان چیزی بود که او به آن نیاز داشت.


ماشین‌های ایلان ماسک

2012 Porsche 911 Turbo

حتی برای مردی که صاحب یکی از تأمین‌کنندگان مدرن‌ترین و نوآورانه‌ترین خودروهای لوکس در جهان است، باز هم پورشه ۹۱۱ جذاب است. این خودرو یکی از سریع‌ترین و لوکس‌ترین ماشین‌های اسپرت در جهان است. 


ماشین‌های ایلان ماسک

Tesla Roadster

این ماشین جز کلکسیون ماشین‌های ایلان ماسک است ولی داخل گاراژ او نیست. دلیلش هم این است که این خودرو مشهور جهانی او در فضا ست. این خودرو طی یک حرکت نمایشی در یک پروژه‌ای مربوط به اسپیس‌اکس و برای نشان‌دادن توانمندی‌های موشک سنگین فالکون به فضا فرستاده شد و تا به امروز هم در فضاست.


ماشین‌های ایلان ماسک

Tesla Model S

خودرو مورد استفاده روزانه ایلان ماسک یک تسلا مدل اس است چراکه به‌غیراز اینکه ساخته شرکت خودش است، یک سدان لوکس با عملکرد فوق‌العاده و راحتی عالی محسوب می‌شود.


ماشین‌های ایلان ماسک

Tesla Model X

به‌غیراز آئودی کیو ۷ که در گاراژ ایلان ماسک پارک است، تسلا مدل ایکس هم یک خودرو خانوادگی است. چون تعداد صندلی‌های زیادی دارد، برد الکتریکی آن بالاست و ورود و خروج از درهای پشتی آسان است.


املاک و مستغلات ایلان ماسک


املاک و مستغلات ایلان ماسک

ایلان ماسک در می ۲۰۲۰ اعلام کرد که قصد دارد تمام دارایی‌های فیزیکی خودش را که شامل خانه‌هایش هم می‌شد بفروشد. چند روز بعد او چهارتا از فوق‌العاده‌ترین عمارت‌های خود را به فروش گذاشت. یک زمانی بود که ایلان ماسک چندین ملک و خانه در لس‌آنجلس داشت که قیمتشان مجموعاً به ۷۰ میلیون دلار می‌رسید. او اولین خانه خود را سال ۲۰۱۲ خریداری کرد. خانه‌ای که ۷ اتاق‌خواب و ۱۳ سرویس بهداشتی داشت. در حیاط پشتی خانه یک استخر بسیار زیبا قرار داشت. در این عمارت همچنین یک زمین تنیس، یک باشگاه و یک بار کوچک وجود دارد. او این خانه را تقریباً به قیمت ۳۰ میلیون دلار فروخت.


املاک و مستغلات ایلان ماسک

این خانه زیبا فقط کمی آن‌طرف‌تر از خانه دیگر او که در سال ۲۰۱۳ آن را خرید قرار دارد. اگرچه ایلان هیچگاه در این خانه زندگی نکرد ولی از آن به‌عنوان مدرسه خصوصی استفاده شد، مدرسه‌ای هم برای بچه‌های خودش و هم بچه‌های کارمندانش در تسلا موتورز و اسپیس‌اکس. او این خانه را با قیمت ۷ میلیون دلار به نوادگان شخصی که قبلاً خانه را از او خریده بود فروخت.


املاک و مستغلات ایلان ماسک

خانه بعدی ایلان ماسک که شبیه بوم‌رنگ است واقع در کالیفرنیا ست و ماسک آن را در سال ۲۰۱۴، با قیمتی کمتر از ۳.۷ میلیون دلار خریداری کرد. ساختمان توسط پرچین‌هایی برای حفظ حریم خصوصی احاطه شده است. او این خانه را در سال ۲۰۱۹ به قیمت ۴ میلیون دلار فروخت.


املاک و مستغلات ایلان ماسک

تقریباً یک سال بعد از اینکه ایلان ماسک شروع به خالی‌کردن دارایی‌های فیزیکی خود کرد، فقط یک‌خانه بزرگ با قدمت صد‌ساله در نزدیکی سن جوز برایش باقی ماند که دارای ۹ اتاق و ۹ سرویس بهداشتی است. این خانه تقریباً هر چیزی که صاحب‌خانه‌اش می‌خواهد را دارد. قیمت آن ۳۵ میلیون دلار برآورد شده و ایلان درصدد فروش این خانه نیز می‌باشد.


هواپیمای شخصی ایلان ماسک


هواپیمای شخصی ایلان ماسک


هواپیمای شخصی ایلان ماسک

هواپیمای شخصی ایلان ماسک

ایلان ماسک یکی از طرف‌داران هواپیمای شخصی است. او زیاد با هواپیمای شخصی خود سفر می‌کند. در سال ۲۰۱۸ او بیش از ۲۴۰ هزار کیلومتر با هواپیما سفر داشته است که تقریباً ۶ برابر دورتادور کره زمین است. جدیدترین جت شخصی او، Gulfstream G700 است که در سال ۲۰۲۳ تحویل او می‌گردد. در حال حاضر ایلان ماسک ۴ جت شخصی دارد که سه تای آنها برای شرکت Gulfstream است. او همچنین یک هواپیمای Dassault 900 B دارد که اولین جت خصوصی او بوده است. قیمت هواپیمای جدید او ۷۸ میلیون دلار آمریکا ست. علاوه بر این، هزینه‌های نگهداری آن نیز هنگفت است. البته چنین هزینه‌هایی برای ایلان عجیب‌وغریب نیست. هزینه سوخت هواپیمای او در یکی از پروازهایش از لس‌آنجلس به نیوجرسی، تقریباً ۱۵ هزار دلار خرج برداشت. این هواپیمای جدید می‌تواند ۱۹ مسافر داشته باشد، طول آن ۳۳ متر و ارتفاع آن ۸ متر است. این وسیله می‌تواند فاصله‌ای حدود از سنگاپور تا سانفرانسیسکو را بدون توقف پرواز کند. کابین‌های آن بزرگ است و اتاق‌خواب‌ها لاکچری است.


کفش چند هزار دلاری ایلان ماسک


کفش چند هزار دلاری ایلان ماسک

شاید برایتان جالب باشد ماجرای کفش چند هزار دلاری ایلان ماسک را هم بشنوید. در مراسم رونمایی از تسلا مدل Y درحالی‌که این مدیرعامل ۴۷ساله به سمت استیج می‌رفت تا مراسم رونمایی از خودرو خود را آغاز کند فردی از میان جمعیت فریاد زد “عاشق کفشاتم”. این ابراز علاقه باعث شد ایلان متقاعد شود که در مراسم ناخودآگاه یکی از پاهایش را بالا آورده تا کفش خاصش را که توسط شرکت DM Custom Sneakers مخصوصاً برای او ساخته شده بود به حاضران نشان دهد. کفشی که لوگو تسلا هم در جلو آن حک شده است. قیمت این کفش مشخص نیست اما بازه قیمتی کفش‌های مشابه آن در وب‌سایت شرکت سازنده، چیزی بین ۱۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار است. 


ثروتمندانی که ایلان ماسک با آن ها در ارتباط بوده

ایلان ماسک با چندین فرد ثروتمند در طول زندگی‌اش در ارتباط بوده است. او خود نیز یکی از ثروتمندترین افراد جهان است و اکثراً به دلیل تأسیس و رهبری شرکت‌هایی همچون تسلا، SpaceX و Neuralink شناخته می‌شود. در ادامه، با چند نمونه از افرادی که با آنها ایلان ماسک ارتباط داشته است آشنا می‌شویم:

پیتر تیل (Peter Thiel)

پیتر تیل یک کارآفرین و سرمایه‌گذار مشهور است که برنامه پی‌پل (PayPal) را با همکارانش تأسیس کرد. او همچنین سرمایه‌گذاری در شرکت SpaceX انجام داد.

لری پیج (Larry Page) و سرگی برین (Sergey Brin)

لری پیج و سرگی برین بنیانگذاران شرکت گوگل هستند. ایلان ماسک با آنها در موارد مختلفی از جمله پروژه‌های مرتبط با هوافضا همکاری داشته است.

جف بزوس (Jeff Bezos)

جف بزوس بنیانگذار و مدیرعامل شرکت آمازون است. او نیز به هواپیماهای زیرفضایی اختصاص داده و شرکت Blue Origin را بنیان نهاده است.

مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)

مارک زاکربرگ بنیانگذار و مدیرعامل شرکت فیس‌بوک است. ایلان ماسک و مارک زاکربرگ در برخی پروژه‌ها همکاری کرده‌اند.

رید هافمان (Reid Hoffman)

رید هافمان یک کارآفرین و سرمایه‌گذار تکنولوژی معروف است و بنیانگذار LinkedIn است. او همچنین عضوی از هیئت مدیره SpaceX بوده است.

ریچارد برانسون (Richard Branson)

ریچارد برانسون بنیانگذار گروه ویرجین.

وارن بافت (Warren Buffett)

وارن بافت یکی از سرمایه‌گذاران برجسته و مدیرعامل برکشایر هثاوی.


سؤالات متداول در مورد ایلان ماسک

ایلان ماسک کیست؟

پاسخ: ایلان ماسک یک کارآفرین، مخترع و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است که برای تأسیس و مدیریت شرکت‌هایی مانند PayPal، SpaceX، Tesla، Neuralink و The Boring Company شناخته شده است.

ایلان ماسک کار خود را از کجا شروع کرد؟

پاسخ: ایلان ماسک کار خود را با تأسیس شرکت Zip2 در سال ۱۹۹۵ آغاز کرد. این شرکت در زمینه ارائه خدمات تبلیغاتی و راه‌های دسترسی به اطلاعات محلی برای روزنامه‌ها و ناشران کار می‌کرد.

ایلان ماسک چگونه موفق شد؟

پاسخ: ایلان ماسک با بهره‌گیری از روش‌های نوآورانه، ارائه راه‌حل‌های مبتکرانه، تمرکز بر کیفیت و هدف‌گذاری صحیح در کسب‌وکارهای خود، موفق شد. وی با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های پیشرفته، در زمینه‌های مختلف از جمله فضاپیمایی، خودروسازی، انرژی، کامپیوتر و ارتباطات، فعالیت می‌کند.

ثروت ایلان ماسک چقدر است؟

پاسخ: بر اساس آمارهای اخیر، ثروت خالص دارایی‌های او در تاریخ ۲ فوریه ۲۰۲۳ معادل 18.5 میلیارد دلار آمریکا است.

ایلان ماسک چگونه پولدار شد؟

پاسخ: ایلان ماسک با شناخت بهترین راه‌حل‌های موجود در بازار، استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته و تمرکز بر کیفیت، به موفقیت در کسب‌وکارهای خود دست‌یافته است.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها