موقعیت شما در سایت:

زندگینامه لری پیج

زندگینامه لری پیج

0 نظر

0 لایک

339 بازدید

تاریخ انتشار: 1402/02/02

توضیحات

کاوش در زندگی نامه لری پیج: از شروع‌های فراتر از خیال تا بزرگترین تحولات صنعت فناوری. نگاهی عمیق به مسیر شگفت‌انگیز و تاثیرگذاری که این کارآفرین بزرگ دنیای تکنولوژی طی کرده است.

لری پیج کیست؟

لارنس ادوارد پیج که او را با نام لری پیج می‌شناسند، بیزینس من، دانشمند در علوم کامپیوتری و یک کارآفرین در حوزه اینترنت است. او به همراه سرگی برین، شرکت گوگل را تأسیس نمود. لری پیج از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۱، مدیرعامل شرکت گوگل بود. ساخت گوگل، ثروت هنگفتی را برای پیج به همراه داشت. تا جایی که او را در حال حاضر به یکی از ثروتمندترین مردان جهان تبدیل کرده است. به‌جرئت می‌توان گفت که او کسی است که کوشید ایده “دسترسی کل بشر به‌تمامی علوم” را محقق کند و تا حد زیادی هم در این راه موفق بود.
لری پیج در سال ۱۹۷۳، در شهر ایست لنسینگ ایالت میشیگان آمریکا به دنیا آمد. پدرش کارل پیج، پروفسور علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی در دانشگاه میشیگان بود و مادرش گلوریا پیج، در دانشکده لیمن بریج همان دانشگاه، برنامه‌نویسی کامپیوتر تدریس می‌کرد. زمینه کاری پدر و مادر باعث شده بود خانه آنها پر از کامپیوترهای شخصی نسل اول و مجلات علمی باشد. لری پیش از دبستان، خود را در مطالعه این کتاب‌ها و مجلات غرق کرده بود. کارل و گلوریا متمایل بودند فرزندانشان را خلاق و مبتکر بزرگ کنند و از تشویق آنها در هیچ زمینه‌ای کوتاهی نمی‌کردند. لری به موسیقی علاقه‌مند بود و از همان دوران هم ساکسیفون می‌نواخت. سال‌ها بعد او گفت سرعت خود در محاسبات ریاضی را به موسیقی مدیون است.
لری در دوره نوجوانی کتابی درباره زندگی مخترع درخشان، نیکولا تسلا خواند و به‌شدت مجذوب او شد. پایان کتاب که از درگذشت تسلا در فقر و ابهام سخن می‌گفت، او را متأثر کرد و تسلا به قهرمان دوران نوجوانی لری تبدیل شد. اما تسلا اخلاقیات دیوانه‌واری داشت که مانع از این شده بود که زندگی خوبی داشته باشد. سرگذشت تسلا، لری را متوجه این امر کرد که اختراع وسایل به‌تنهایی کافی نیست، بلکه باید بتوان تکنولوژی را به زندگی مردم آورد؛ بنابراین، لری علاوه بر نوآوری، به تجارت هم علاقه‌مند شد و از سن 12 سالگی به فکر تأسیس شرکت خود بود.


لری پیج کیست؟

او در سال 1991 و پس از پایان دوره متوسطه، برای تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر وارد دانشگاه میشیگان شد. او در این دوره چندین طرح موفق ارائه کرد. ابتدا یک پرینتر جوهر افشان ساخت که چاپ پوسترهای بزرگ را بسیار به صرفه تر میکرد و یک ایده دیگری هم برای حمل‌ونقل دانشجویان با ماشین‌های بدون راننده پیشنهاد کرد که بعدها در شرکت آلفابت اجرا شد. در این دوره او یک طرح کسب‌وکار موفق هم برای یک شرکت نرم افزاری نوشت. پس از پایان دوره کارشناسی، لری برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد خود در رشته علوم کامپیوتری، وارد دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا شد. او همچنین دوره دکترا را هم در همان رشته در دانشگاه استنفورد آغاز کرد؛ ولی به دلیل مشغله کاری، موفق به پایان آن نشد.
در دوره دکترا، لری شروع به تحقیقات در زمینه ماشین‌های خودکار و کنترل از راه دور کرد. در ادامه همین تحقیقات، تصمیم گرفت ارتباط صفحات وب و دسترسی به آنها از طریق یک منبع مشترک را به‌عنوان موضوع پایان‌نامه خود انتخاب کند. در این زمان بود که او با سرگی برین آشنا شد. سرگی برین یکی دیگر از دانشجویان مقطع دکترای دانشگاه استنفورد بود که به پروژه پایان‌نامه پیج که در آن زمان Backrub نام داشت، پیوست. برخلاف آنچه تصور می‌شود، آنها از ابتدای آشنایی، دوستان صمیمی یکدیگر نبودند و در واقع در بسیاری از زمینه‌ها با هم اختلاف‌نظر داشتند، ولی علاقه به یک موضوع مشترک باعث شد سرانجام به توافق برسند.


لری پیج کیست؟

پیج و برین قصد داشتند راهی پیدا کنند تا با استفاده از داده‌های به‌دست‌آمده از لینک ورودی وب‌سایت‌ها، آنها را به لحاظ اهمیت درجه‌بندی کنند. این دو با هم یک مقاله پژوهشی منتشر کردند که هنوز هم از معتبرترین مقالات علمی جهان بوده و در رتبه دهم برترین رفرنس‌های دانشگاه استنفورد قرار دارد. پس از آن، پیج و برین متوجه شدند با الگوریتمی که نوشته‌اند می‌توانند یک موتور جستجوی عالی بسازند. پس از اینکه این ایده با موفقیت پیاده‌سازی شد، آنها نام googol را برای این موتور جستجو انتخاب کردند. چون این نام به معنی یک عدد بسیار بزرگ بود و آنها هم می‌خواستند نامی را انتخاب کنند که نشان‌دهنده حجم عظیم داده هایی باشد که در وب‌سایت آنها مورد جستجو قرار می‌گیرد. آنها هدف خود را از راه‌اندازی این وب‌سایت با این جمله بیان کردند: “سازماندهی اطلاعات جهان و کاربردی‌کردن آن برای عموم مردم.” گرچه شرکت آنها چشم‌انداز روشنی داشت؛ ولی هنوز نتوانسته بود نظر سرمایه‌گذاران را جلب کند. تا اینکه شخصی به نام اندی بکتولشیم، پتانسیل واقعی دستاورد آنها را دید و چکی به مبلغ ۱۰۰ هزار دلار در وجه شرکت آنها نوشت، درحالی‌که هنوز شرکتی به نام گوگل وجود خارجی نداشت. از این زمان پیج و برین تلاش‌هایشان را برای جذب سرمایه و گسترش کسب‌وکار خود دوچندان کردند و توانستند با کمک آشنایان، حدود یک میلیون دلار وام بگیرند که سرمایه اولیه شرکت شد. اولین دفتر مرکزی شرکت در گاراژ یکی از دوستان آنها در منلو پارک کالیفرنیا افتتاح شد. در آن زمان نسخه بتای موتور جستجوی آنها قادر بود روزانه ۱۰ هزار جستجو را پردازش کند.


لری پیج کیست؟

در سال ۱۹۹۸، مجله PCMag، گوگل را به‌عنوان برترین وب‌سایت از ۱۰۰ وب‌سایت نوظهور سال انتخاب کرد. این دو در نهایت شرکت گوگل را تأسیس کردند، روزبه‌روز به موفقیت‌های بیشتری رسیدند و امروز هم شاهد خروجی کار آنان هستیم. لری پیج از سال ۲۰۱۳ به این‌ور، دیگر در فراخوان‌های حوزه بیزینس شرکت نکرد و از سال ۲۰۱۵ به این طرف هم در هیچ کنفرانس مطبوعاتی‌ای حضور نیافت. ممکن است علت آن فلج شدن تارهای صوتی او باشد که به همین دلیل هم او سال‌هاست به مؤسسه سلامت صدای بوستون بودجه‌های مالی می‌دهد. این مؤسسه دارای یک برنامه تحقیقاتی است که به درک بهتر تارهای صوتی و عملکرد عصبی آن اختصاص دارد.


لری پیج کیست؟

نحوه مدیریت لری پیج

لری پیج از واگذاری انجام یک کار به دیگری خودداری می‌کند - هر کاری را که بتواند خودش به‌تنهایی و به‌سرعت انجام دهد، دیگر از کسی کمک نمی‌خواهد. اگرچه این سبک مدیریت ممکن است کمی بحث‌برانگیز باشد؛ ولی پیج معتقد است که استفاده مؤثرتر از زمان، وقتی اتفاق می‌افتد که هر کس تمام وظایف مربوط به حوزه تخصصی خود را به‌تنهایی انجام دهد، نه اینکه به دیگری آموزش دهد چگونه آن را به انجام رساند. او همچنین سعی می‌کند هر چه سریع‌تر تصمیم بگیرد. هنگامی که پیج در سال ۲۰۱۱ (تا سال ۲۰۱۵) مدیرعامل گوگل شد، یک ایمیل برای شرکت ارسال کرد که موضوع آن، این بود: "چگونه جلسات را به طور مؤثر اجرا کنیم". در این ایمیل، او تأکید کرد که همیشه باید یک تصمیم‌گیرنده نهایی در هر جلسه وجود داشته باشد و در بسیاری از موارد حتی نیازی به تشکیل جلسه نیست. پیج می‌گوید با تصمیم‌هایی که می‌توانید فوراً بدون برنامه‌ریزی جلسه بگیرید، آنها را بدون سروصدا تمام کنید.
پیج حامی انرژی پاک است. خانه او در پالو آلتو، از سلول‌های سوختی و انرژی زمین گرمایی استفاده می‌کند. او همچنین در حوزه فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر سرمایه‌گذاری کرده است. پیج با کمک google.org که بازوی بشردوستانه گوگل است، انتخاب خودروهای الکتریکی هیبریدی و سایر سرمایه‌گذاری‌های انرژی جایگزین را ترویج می‌کند. او همچنین به اثرات اجتماعی - اقتصادی سیستم‌های هوشمند پیشرفته نیز علاقه‌مند است، مثلاً اینکه چطوری تکنولوژی دیجیتالی پیشرفته می‌تواند برای رفاه و رفع نیاز مردم، کوتاه‌کردن هفته کاری، و کاهش اثرات مخرب بیکاری تکنولوژیک، کمک‌کننده باشد. از زمانی که ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل شد، پیج از حضور در انظار عمومی پرهیز کرده است، از جمله، جلسه سهام‌داران آلفابت در سال ۲۰۱۹ که باعث ناراحتی سرمایه‌گذاران شد.


لری پیج کیست؟

لری پیج در ابتدای مدیریت گوگل، قوانین خاص خود را برای اعضای این شرکت اعلام کرد. ایده‌هایی که گرچه در شروع کار، مخالفت‌های زیادی را برانگیخت، ولی به‌مرور تبدیل به اصول مدیریتی بسیاری از شرکت‌های بزرگ شد:
۱- کار خود را به دیگران محول نکنید. هر کاری که از دستتان برمی‌آید، خودتان انجام دهید تا کارها سریع‌تر پیش بروند.
۲- اگر کاری که انجام می‌دهید چیزی به ارزش‌های شرکت اضافه نمی‌کند، نباید آن را انجام بدهید.
۳- ایده‌ها از سن خیلی مهم‌ترند. اگر کسی از شما جوان‌تر است، به این معنا نیست که سزاوار احترام و همکاری نیست.
۴- بدترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که کسی را که مشغول کاری است، با گفتن “وقتت به پایان رسید” از ادامه کار بازدارید. اگر می‌خواهید کسی را متوقف کنید، باید راه بهتری برای انجام کارها به او نشان دهید.


شرکت‌های لری پیج


گوگل


شرکت‌های لری پیج

پس از شروع سرمایه‌گذاری‌های سرمایه‌داران، بر روی شرکت گوگل به‌خاطر ایده قدرتمندی که داشت، شرکت گوگل کم‌کم پا گرفت و در سال ۱۹۹۹ آنها دفتر شرکت را به ساختمان‌های مانتین ویو کالیفرنیا منتقل کردند و از آن زمان، این دفتر با نام مجموعه گوگل پلکس (Googleplex) که یکی از خارق‌العاده‌ترین و نوآورانه‌ترین محیط‌های کاری دنیا است، شناخته می‌شود. یکی از ویژگی‌های منحصربه‌فرد گوگل این است که فقط از تبلیغات متنی استفاده می‌کند و گرافیک صفحه اصلی آن حجم بسیار پایینی دارد. به همین دلیل سرعت جستجو و بارگذاری این موتور جستجو بسیار بالا است. در سال ۲۰۰۱، درحالی‌که بیشتر استارتاپ‌های فضای اینترنت شرایط خوبی را تجربه نمی‌کردند، گوگل رشدی انفجاری و سودی بسیار بالا داشت. در این سال پیج و برین، اریک اشمیت را به‌عنوان مدیرعامل گوگل برگزیدند و لری پیج به‌عنوان رئیس محصولات و سرگی برین به‌عنوان رئیس فناوری گوگل، به کار خود ادامه دادند.
پس از اولین عرضه سهام گوگل، لری پیج و سرگی برین در سن ۲۷ سالگی میلیاردر شده بودند. در این زمان گوگل، شرکت موردعلاقه سرمایه‌گذاران بود و قیمت سهام هر روز افزایش می‌یافت. هر سه مدیر ارشد گوگل یعنی پیج، برین و اشمیت، از دریافت هرگونه پاداش و تسهیلاتی خودداری کردند و ثروت خود را به عملکرد بازار سهام واگذار نمودند. شرکت گوگل با ارائه خدمات و اپلیکیشن‌های محبوب و جدید، به رشد خود ادامه داد؛ از جمله نوار ابزاری که اجازه می‌داد کاربران از دسکتاپ کامپیوتر، بدون مراجعه به سایت گوگل، قادر به جستجو باشند (Google toolbar)، سرویس ایمیل رایگان (Gmail)، گوگل ارث (Google Earth) که به کاربران اجازه می‌داد به تصاویر ماهواره‌ای سراسر دنیا دسترسی داشته باشند، گوگل مپس (Google Maps)، گوگل درایو (Google Drive)، گوگل فوتوز (Google Photos) و گوگل بوک (Google Book Search). به‌علاوه کاربران می‌توانستند انتخاب کنند که جستجوی آنها فقط تصویر، ویدئو یا وب‌سایت باشد. در پایان سال ۲۰۰۶، شرکت گوگل ۱۰ هزار کارمند داشت و درآمد سالیانه آن بیش از ۱۰ میلیارد دلار بود. در سال ۲۰۰۷، مجله فورچن، شرکت گوگل را به‌عنوان برترین محیط کار جهان معرفی کرد. گوگل اقدامات استراتژیک موفقیت‌آمیز دیگری هم داشت؛ از جمله خرید شرکت یوتیوب (YouTube) در سال ۲۰۰۶ به مبلغ ۱.۶۵ میلیارد دلار و خرید موتورولا موبیلیتی (Motorola Mobility) در سال ۲۰۱۱ به مبلغ ۱۲.۵ میلیارد دلار.


شرکت‌های لری پیج

شرکت‌های لری پیج


در این زمان، لری پیج تصمیم گرفت اندروید اندی رابین را بخرد؛ ولی این مسئله را تا زمانی که قرارداد به مرحله نهایی خود نرسیده بود با اریک اشمیت در میان نگذاشت. در سال ۲۰۱۰، گوگل ۲۰ درصد از سهام منابع انرژی NextEra را در داکوتای شمالی خریداری کرد. در اواسط سال ۲۰۱۱، لری پیج شبکه اجتماعی گوگل پلاس (+Google) را برای رقابت با فیس‌بوک راه‌اندازی نمود. در این زمان، پس از ده سال لری پیج تصمیم گرفت به مقام مدیر عاملی خود بازگردد. در طول این مدت، شیوه مدیریتی او تغییر کرده بود و حس می‌کرد برای رسیدن به اهداف شرکت، به تیمی هماهنگ و پویا نیاز دارد که محصولات و اپلیکیشن‌های گوگل را مورد بازنگری و توسعه قرار دهند.
لری پیج، علاقه خود به پیشرفت‌های سخت‌افزاری را پنهان نمی‌کرد و بالاخره در می سال ۲۰۱۲، از کروم بوک (Chromebook) با سیستم‌عامل کروم، رونمایی کرد. در اکتبر سال ۲۰۱۴، درحالی‌که پیج می‌خواست روی محصولات و خدمات نسل بعد، نظیر طرح گوگل ایکس، گوگل فیبر و خانه هوشمند، متمرکز باشد، به ساندار پیچای، معاون ارشد گوگل پیشنهاد داد سمت مدیرعاملی گوگل را بپذیرد و او نیز این سمت را پذیرفت.


شرکت‌های لری پیج

آلفابت

در تاریخ ۱۰ آگوست ۲۰۱۵، لری پیج رسماً اعلام کرد که شرکت گوگل، به‌عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت هلدینگ آلفابت درخواهد آمد. پیج در مقام مدیرعامل آلفابت و ساندار پیچای به‌عنوان مدیرعامل گوگل فعالیت می‌کنند. طبق بیانیه پیج، آلفابت اجتماعی از شرکت‌ها می‌باشد که البته گوگل بزرگ‌ترین بخش این مجموعه است. هدف پیج این بود که قدرت مدیریتی بیشتری داشته باشد و بتواند اهداف مستقل غیرمرتبط مثل ساخت لوازم هوشمند خانگی، گسترش اینترنت از طریق پروژه بالون‌های لون و بهبود زندگی بشر را هدایت کند. نام آلفابت به معنی الفبا یا مجموعه حروف یک‌زبان، نمادی از همین اصل بود. او همچنین گفت این سازماندهی مجدد، گوگل را تبدیل به شرکتی خالص‌تر و پاسخگوتر خواهد کرد. لری پیج و سرگی برین در دسامبر ۲۰۱۹ مدیریت آلفابت را نیز به ساندار پیچای واگذار کردند.


شرکت‌های لری پیج

شرکت‌های لری پیج


تاکسی هوایی خودکار کیتی هاوک

لری پیج در مارس ۲۰۱۸ به‌تنهایی شرکتی را به نام Kitty Hawk تأسیس کرد و طی توافقی با مقامات نیوزلند، مجوزهای لازم برای راه‌اندازی تاکسی‌های پرنده خود خلبان و تمام برقی را دریافت نمود. این شرکت از آن موقع مشغول آزمایش روی نمونه‌های مختلف است و از چندی پیش در تلاش است زودتر از رقیبانی مثل ایرباس و اوبر به نتیجه عملی و قابل‌عرضه دست پیدا کند. طبق اعلام این شرکت، نمونه تجاری قرار است اوایل ۲۰۲۱ به بازار معرفی شود. شریک پیج باور دارد که پروژه Heaviside می‌تواند با استقبال کشورها و مردم روبرو شده و برای شبکه تاکسی‌های هوایی استفاده شود. این شرکت امیدوار است که تا سال ۲۰۵۰ بتواند نیمی از سفرهای شهری را از طریق این وسایل نقلیه پرنده انجام دهد و از نظر مصرف انرژی، مقرون‌به‌صرفه‌تر عمل کند.


شرکت‌های لری پیج

شرکت اوپنر

لری پیج همچنین یکی از حامیان بزرگ شرکت هوانوردی شخصی Opener به‌حساب می‌آید. این شرکت در سال ۱۹۶۶ توسط “مارکوس لنگ”، مهندس کانادایی تأسیس شد. او در سال ۲۰۱۱ اولین اثبات مفهوم برقی با قابلیت نشست‌وبرخاست عمودی را به پرواز درآورد. اوپنر حالا روی پروژه اصلی خود یعنی Blackfly کار می‌کند که هدف آن یک هواپیمای شخصی با قابلیت انتقال اشخاص از نقطه الف به ب است. این وسیله نقلیه قرار است مصرف انرژی کمتری نسبت به خودروهای برقی داشته باشد و صدای کمتری تولید کند. لری پیج امیدوار است که این شرکت هم با موفقیت در تولید محصول خود بتواند یکی از بازیگران اصلی بازار حمل‌ونقل در آینده باشد.


شرکت‌های لری پیج

شرکت پلنتری ریسورسز

همان‌طور که گفتیم یکی از مباحث مورد توجه لری پیج، مسئله تأمین انرژی برای مردم است. او از جمله مؤسسان و حامیان اصلی شرکت Planetary Resources به‌حساب می‌آید که در سال ۲۰۰۹ تأسیس شد. هدف اصلی این شرکت، توسعه منابع طبیعی زمین از طریق ساخت و استفاده از فناوری‌های استخراج منابع از سیارک‌ها ست. این شرکت در سال ۲۰۱۸ ماهواره Arkyd-6 CubeSat را به فضا پرتاب کرد که از فناوری‌های لازم برای شناسایی منابعی مانند آب در فضا بهره می‌برد. این شرکت تاکنون با انتقادهای زیادی روبرو شده و عده‌ای از منتقدان حتی آن را مسخره کرده‌اند. چرا که هزینه استخراج منابع از سیارک‌ها بسیار بیشتر از درآمد حاصل از خود این منابع خواهد بود. بااین‌حال، لری پیج و همکارانش در این شرکت باور دارند که یک روز می‌توانند این ایده را به شکل مقرون‌به‌صرفه پیاده‌سازی کنند.


شرکت‌های لری پیج

خانه و مستغلات لری پیج


خانه پالو آلتو

لری پیج در پالو آلتو یک خانه با وسعت بیش از ۸ هزار مترمربع دارد. این خانه دارای ۶ اتاق‌خواب و ۶ سرویس حمام است. پیج این خانه را در سال ۲۰۰۵ با قیمتی بیش از ۷ میلیون دلار خریداری کرد. او چند سال بعد خانه دیگری در همین ملک خود ساخت که کاملاً سازگار با محیط‌زیست است. این خانه دارای آسانسور، سقفی با پنل‌های خورشیدی، باغ روی پشت‌بام و سنگ‌فرش جلویی در پارکینگ است. او در چند سال گذشته زمین‌های مجاور آن را هم تحت عنوان شرکت‌هایی با مسئولیت محدود، خریداری کرده است.


خانه و مستغلات لری پیج

خانه نیویورک

لری پیج همچنین دارای یک پنت‌هاوس در نیویورک است که در سال ۲۰۰۸ آن را با قیمت ۳۰ میلیون دلار خریداری نمود. این آپارتمان دارای مساحت ۵۵۰۰ فوت مربع بوده و ۵ اتاق‌خواب و یک تراس دارد.


خانه و مستغلات لری پیج

جزیره خصوصی

گفته می‌شود لری پیج به همراه همسرش مالک جزیره خصوصی ایستاسیا در دریای کارائیب هستند. جزیره ایستاسیا، جزیره‌ای با وسعت ۳۰ هکتار در نزدیکی جزایر ویرجین بریتانیا در دریای کارائیب است. همه خانه‌های جزیره از یک منظومه خورشیدی گسترده استفاده می‌کنند. این سیستم، صددرصد نیازهای الکتریکی جزیره را تأمین می‌کند و این اتفاق هم از طریق تبدیل خورشیدی می‌افتد. همچنین گفته می‌شود او علاوه بر این جزیره، صاحب جزایر دیگری نیز هست.


خانه و مستغلات لری پیج

دارایی های لوکس لری پیج


ناو تفریحی لوکس

لری پیج، بنیان‌گذار گوگل، نزدیک به ۴۵ میلیون دلار برای قایق بادبانی لوکس Senses هزینه‌کرد. این قایق دارای یک سکوی هلیکوپتر، ۱۰ سوئیت مجلل، جت اسکی و امکانات دیگر است. پیج این قایق بادبانی را در سال ۲۰۱۱ خرید.


دارایی های لوکس لری پیج

هواپیمای شخصی

پیج و سرگی برین صاحب یک هواپیمای بوئینگ ۷۶۷ بودند. این وسیله طی یک سفارش در سال ۱۹۹۷ برای آنان ساخته شد. هواپیما دارای دو اتاق شخصی بود که هر کدام سرویس خصوصی خودش را داشت. یک بوئینگ ۷۶۷ قیمتی معادل ۲۰۰ میلیون دلار دارد. البته آنان بعداً این هواپیما را فروختند. گوگل همچنین دارای فرودگاه شخصی خودش در نزدیکی سن جوز می‌باشد. در سال ۲۰۱۹ یک هواپیمای جدید به نام Gulfstream G650ER توسط پیج خریداری شد. قیمت این هواپیما ۷۰ میلیون دلار است و می‌تواند ۱۸ مسافر را در خود جای دهد. لری پیج ممکن است هواپیمای دیگری هم داشته باشد. او در حال حاضر در حال سرمایه‌گذاری روی پروژه تاکسی پرنده است.


دارایی های لوکس لری پیج

ثروتمندانی که لری پیج با اونا در ارتباط بوده

ریچارد برانسون (Richard Branson)

ریچارد برانسون بنیانگذار گروه ویرجین.

جف بزوس (Jeff Bezos)

جف بزوس بنیانگذار و مدیرعامل آمازون.

وارن بافت (Warren Buffett)

لری پیج به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت Berkshire Hathaway، که توسط وارن بافت اداره می‌شود، عضویت داشت.

سرگی برین (Sergey Brin)

سرگی برین همراه با لری پیج، بنیان‌گذاران گوگل هستند.

استیو جابز(Steve Jobs).

استیو جابز، بنیان‌گذار اپل، در تعداد زیادی از رویدادها و نمایشگاه‌های فناوری با لری پیج دیده می‌شوند

مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)

مارک زاکربرگ، بنیان‌گذار فیس‌بوک، از دیگر افرادی است که با لری پیج ارتباط داشته‌اند.

ایلان ماسک(Elon Musk)

ایلان ماسک، بنیان‌گذار شرکت‌هایی همچون تسلا و اسپیس ایکس، با لری پیج در زمینه‌های مختلف فناوری و کسب‌وکار همکاری کرده است.

برایان چسکی(Brian Chesky) 

برایان چسکی بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت ایر بی ان بی (Airbnb) است و از افرادی است که با لری پیج در ارتباط بوده‌اند.

ریچارد برانسون(Richard Branson) 

ریچارد برانسون بنیان‌گذار گروه ویرجین و یکی از کارآفرینان موفق در زمینه‌های مختلف است که با لری پیج در موارد مختلف همکاری داشته‌اند.


سؤالات متداول در مورد لری پیج

لری پیج کیست؟

پاسخ: لری پیج یک کارآفرین و مهندس آمریکایی است که به‌عنوان یکی از بنیان‌گذاران شرکت Google شناخته می‌شود. او در سال ۱۹۷۳ در ویسکانسین، آمریکا متولد شد.

لری پیج کار خود را از کجا شروع کرد؟

پاسخ: لری پیج کار خود را با همکاری با سرگئی برین در دانشگاه استنفورد آغاز کرد. آنها در حال تحقیق در مورد موتور جستجو بودند و در آخرین مرحله، در سال ۱۹۹۸ شرکت Google را تأسیس کردند.

لری پیج چگونه موفق شد؟

پاسخ: لری پیج با ایجاد شرکت Google به یکی از موفق‌ترین کارآفرینان جهان تبدیل شد. او با ارائه محصولات و خدمات نوآورانه، مانند موتور جستجوی Google، سیستم‌عامل اندروید، Google Maps و Gmail، موفق به جذب میلیاردها کاربر شده است. ثروت لری پیج بر اساس ترتیب مجله فوربس در سال ۲۰۲۱، حدود ۱۲۰ میلیارد دلار است.

ثروت لری پیج چقدر است؟

پاسخ: طبق آمار سایت Forbes، ثروت خالص دارایی‌های او در تاریخ ۹ فوریه ۲۰۲۳ معادل ۸۲ میلیارد دلار آمریکا می‌باشد.

لری پیج چطور مدیریت می‌کند؟

پاسخ: در مورد مدیریت، لری پیج به‌عنوان یکی از مدیران ارشد شرکت Google، تلاش می‌کند تا با کارکردن با تیم‌های متخصص و با ارائه محصولات و خدمات متمایز و نوآورانه، شرکت Google را به موفقیت‌های بیشتری برساند. او همچنین به‌عنوان یکی از مؤسسان شرکت، نقش مهمی در تعیین راهبردهای کلی شرکت دارد.

ارسال نظر

0دیدگاه

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:
فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید.
نظراتی که شامل الفاظ رکیک و توهین آمیز و بحث های سیاسی و قومیتی، تبلیغ، لینک باشد منتشر نشده و حذف می شوند.

خبر خوب اینکه در مقالات آموزشی مطالب زندگینامه افراد ثروتمند دنیا، خلاصه کتاب مدیریتی برای مدیران و مصاحبه های اختصاصی با کارآفرینان برتر ایران را برای مدیریت کسب و کار خودتان برایتان قرارداده ایم.

دیدن نظرات بیشتر

تعداد کل نظرات: 0 نفر

تعداد سوالات ایجاد شده

0

دیدن همه سوالات

چک لیست های زندگی  جدید

هر روز چک لیست های جدید برای شما آماده و منتشر میکنیم.

تعداد کاربران استفاده کننده

0

دیدن چک لیست ها